Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După doi ani și jumătate de la preluarea dealerului DAF în România, TH Trucks își consolidează viziunea de business printr-o nouă numire în conducerea companiei. Fondatorul firmei, Gheorghe Chita, a decis să se retragă din conducerea operațională și să rămână în organizație cu statutul de administrator, prerogativele sale de Chief Executive Officer fiind preluate de Sandu Stoica. Gheorghe Chita deține în continuare 50% din acțiunile TH Trucks România, restul acțiunilor aparținând TH Group (Belgia), condus de Piet Wauters (CEO). Cu prezență în Belgia, Franța, Bulgaria, România, Rusia și Belarus, TH Trucks este cel mai mare dealer DAF din regiunea Eurasia.

Începând cu aprilie 2022, Sandu Stoica preia rolul de Chief Executive Officer (CEO) al TH Trucks și va conduce echipa de management împreună cu Adrian Gorcea, Chief Operating Officer (COO), și Adrian Armenean, After Sales Director.

„Păstrăm în continuare ADN-ul bazat pe excelență al echipei TH Trucks. Focusul nostru principal este de a crește oamenii din organizație, aceștia cunoscând cel mai bine valorile, sistemele și procesele organizației. Procedând astfel, vom continua să consolidăm relațiile bine sedimentate cu clienții noștri într-un mod cât se poate de natural. Consider că o asemenea abordare este cea mai înțeleaptă într-un context în care încrederea și continuitatea joacă roluri mai importante ca niciodată”, a declarat Sandu Stoica.

Noul CEO și-a început cariera profesională în industria auto în 2003, când a absolvit Facultatea de Transporturi din cadrul Universității Politehnice din București. Au urmat ani intenși de învățare, în care a cunoscut îndeaproape specificul industriei auto.

După o experiență de aproape 10 ani în segmentul de autoturisme, începând cu 2012, Sandu Stoica intră în lumea camioanelor din poziția de director de service pentru EVW Holding București. În 2016, și-a început activitatea la Mercedes-Benz România, unde a preluat coordonarea dealerului propriu din București, urmând să se întoarcă în 2020 la TH Trucks (fosta EVW Holding), pe poziția de manager pentru zona de Sud-Est. Datorită expertizei vaste și a istoricului de succes cu această companie, acum se află în postura de a coordona întreaga organizație, la nivel național.

„Este într-adevăr o provocare și o onoare pentru mine preluarea acestei funcții, într-un an în care organizația noastră aniversează 30 de ani de când administratorul companiei, Gheorghe Chita, a deschis primul business de transport în România și 25 de ani de când EVW Holding a fost înființat ca unic importator DAF în România. Preiau această moștenire foarte frumoasă de la acționarii mei, cu dorința de a dezvolta un business sănătos și puternic, împreună cu o echipă extrem de bine pregătită, în care am toată încrederea”, a declarat Sandu Stoica.

Sandu Stoica: „Pentru perioada următoare, principalul meu obiectiv este integrarea tuturor oamenilor din echipă în dezvoltarea și concretizarea tuturor planurilor de viitor, în creionarea unei strategii ce va valorifica în aceeași măsură potențialul uman excepțional, cât și tehnologia de ultimă generație a produselor pe care noi cu succes le reprezentăm.”

Extinderea teritorială, un obiectiv pentru 2022

Sub coordonarea noului CEO, TH Trucks își propune extinderea activității prin construirea unui nou centru de service în Oradea, la ieșirea din țară spre vama Borș. Service-ul va funcționa după principiul „One Stop Shop”, oferind operațiuni de întreținere și mentenanță pentru autotractor și semiremorcă. Lucrările au fost demarate deja, planul fiind de a fi dat în folosință până la finalul acestui an.

„Ne dorim să fim cât mai aproape de partenerii și clienții noștri, prin acest nou punct de service situat pe o rută extrem de importantă. Am ținut cont de solicitările clienților noștri, astfel încât, pentru a beneficia de serviciile after-sales ale companiei noastre, abaterea de la rutele clasice să fie cât mai redusă. Viitorul service din Oradea, dar și cel existent din Arad oferă toată gama de servicii after-sales pentru camioane marca DAF și pentru remorci și semiremorci”, a spus Sandu Stoica.

Anul trecut, TH Trucks a finalizat negocierile cu Euxin Trucks, de preluare și operare a locației din Constanța, astfel devenind unul dintre cele mai mari service point-uri din zona portului. Noul centru de service DAF se va adresa în mod deosebit transportatorilor naționali și regionali. „Zona Constanța-Tulcea este foarte importantă pentru noi, deoarece ponderea de înmatriculări din regiunea respectivă pentru vehicule noi și second-hand este de 30-35% pentru brandul DAF. Înregistrăm o creștere organică de la lună la lună în această zonă, pe toate liniile de business actuale, astfel încât ne dă curaj și încredere să introducem servicii și produse noi, cum ar fi distribuția de anvelope noi și reșapate. În perioada următoare, vom organiza un eveniment de deschidere a noului centru de service din Constanța, unde clienții noștri pot interacționa atât cu serviciile și produsele TH Trucks, cât și cu echipa noastră dedicată”, a spus Sandu Stoica. „Totodată, 2021 a fost marcat și de mutarea dealerului din Craiova într-o locație nouă, mult mai spațioasă și mai adaptată nevoilor și cerințelor clienților din zona respectivă și nu numai.”

În același timp, TH Trucks intenționează să organizeze în această vară o caravană prin care să prezinte într-un mod interactiv noua generație de camioane DAF.

„Chiar dacă au fost expuse la Gala Tranzit în decembrie 2021 sau în showroom-urile TH Trucks, ne dorim ca toți clienții și partenerii noștri să se urce la bordul noului NGD, să-l testeze și să descopere noile tehnologii. Anul trecut DAF a fost premiat pentru toate modele NGD și a fost desemnat câștigătorul trofeului Truck of the Year 2022. În a doua jumătate a anului, DAF va lansa un produs complet nou despre care nu aș vrea să dezvălui foarte multe informații, deoarece vine cu o serie de noutăți din punct de vedere tehnologic și constructiv. Credem cu tărie că va fi un produs de mare succes în rândul transportatorilor regionali și naționali”, afirmă Sandu Stoica.

Termene de livrare respectate, chiar și pe timp de criză

În ciuda adâncirii crizei de componente și materii prime, Sandu Stoica a ținut să precizeze că TH Trucks își va respecta termenele de livrare pe care le-a lansat clienților încă de anul trecut.

„Am început deja să luăm comenzi pentru 2023, comenzi însemnate de camioane, ale căror termene de livrare le vom respecta în totalitate. Chiar dacă prețul lor a crescut ca urmare a situației economice, dar și din considerente tehonologice, fiind un produs complet nou, avantajele pentru client sunt multiple, cel mai important fiind TCO-ul, care va fi mult mai prietenos decât la modelul anterior. Aici ne referim în special la o reducere semnificativă a consumului de carburant, declarat și testat atât de companii din grupul propriu sau programe de demo, cât și de producător în diverse condiții de configurare și exploatare.”

Sandu Stoica a admis că până la momentul în care se vor scurta din nou termenele de livrare mulți dintre clienți se orientează către vehicule rulate, drept pentru care una dintre prioritățile TH Trucks este de a căuta și a aduce în stoc vehicule din ce în ce mai tinere. „Dacă eram obișnuiți înainte cu vehicule uzate de 5-6 ani, iată că acum ne orientăm către vehicule de 2-3-4 ani maximum.”

În prezent, organizația are două hub-uri de autovehicule rulate, unul în Gilău (Cluj) și unul în Pantelimon (București), majoritatea provenind din trade-in, buy-back sau din tranzacții de pe piața europeană. Deși se găsesc pe piața internă o mulțime de finanțatori dornici să finanțeze camioane, inclusiv rulate, în condiții foarte avantajoase, TH Trucks își dorește să aducă în curând în România propriul partener financiar, PACCAR Financial.

Reducerea amprentei de Carbon, un alt obiectiv

Pe lângă vânzarea de autocamioane electrice, TH Trucks are în vedere anul acesta și reducerea consumului energetic al fiecărui centru de service din țară, nu numai din perspectiva amprentei de carbon, ci și a costurilor pentru energia electrică și gaz, care pun presiune pe cheltuielile operaționale.

În prezent, compania explorează posibilitatea de a monta panouri fotovoltaice la centrele în care consumul este cel mai ridicat. Primul centru dotat cu panouri fotovoltaice va fi cel din Constanța, planul fiind ca, până la sfârșitul anului, costul de operare al clădirii și atelierului să fie redus la zero.

„Vom începe cu Constanța, unde, în mod firesc, beneficiem de mai mult soare pe întreg parcursul anului. Dacă lucrurile vor decurge conform planului cu siguranță vom implementa panouri fotovoltaice și în celelalte centre TH Trucks”, a declarat Sandu Stoica.

Amintim că TH Trucks este unic importator DAF în România din 1996 și deține centre autorizate de vânzări și service DAF, Isuzu, Tatra Phoenix și VDL Bus & Coach în toate cele 9 filiale din România și în Republica Moldova la Chișinău.