Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Afacerile FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, au depășit în 2020 pragul de 1 miliard de lei, un avans de peste 27% față de anul anterior, ca urmare a creșterii activității generate de pandemie. Compania anunță, totodată, că până la finalul anului, va finaliza investiția în HUB-ul de la Cluj-Napoca după ce, luna aceasta, a primit autorizația finală de construire.

„Ne așteptam la o creștere mai mare decât estimările inițiale și chiar la depășirea pragului de 1 miliard de lei. Acum, odată cu încheierea exercițiului financiar pentru anul trecut, rezultatele financiare confirmă efortul excepțional făcut de echipa noastră pe tot parcursul anului trecut. În 2020, Afacerile FAN Courier au depășit 1 miliard de lei” – Felix Pătrășcanu, managing partner FAN Courier.

Compania își menține estimările de creștere pentru 2021 între 10% și 15%, bazate pe două scenarii, în funcție de evoluția crizei sanitare și impactul acesteia în economie. FAN Courier ia în calcul un avans de 10% al veniturilor în varianta în care situația sanitară începe să se relaxeze sau un avans de 15% în cazul în care presiunea pe serviciile de curierat generată de comerțul online rămâne ridicată. Compania reconfirmă, totodată, strategia de investiții pe termen mediu, nivelul bugetat pentru 2021 ridicându-se la 20 milioane de euro.

HUB-ul de la Cluj-Napoca, una dintre cele mai importante investiții asumate de FAN Courier, va fi dat în funcțiune la finalul lui 2021, după ce, recent, compania a obținut autorizația finală de construire. HUB-ul de la Cluj-Napoca, al treilea construit după cele de la Ștefănești și Brașov, va fi dotat cu  bandă de sortare cu o capacitate de 7.500 de colete/oră și va avea 300 de angajați. Investiția în noul HUB este estimată la 7 milioane de euro.

„Suntem bucuroși că, după trei ani de așteptare, putem demara investiția în HUB-ul de la Cluj, un punct de tranzit extrem de important pentru noi, ce va fi conectat cu Iași, Baia Mare și Oradea. HUB-ul de la Cluj ne va ajuta în eforturile pe care le facem pentru reducerea timpilor de livrare și creșterea productivității”, a adăugat Adrian Mihai, cofondator FAN Courier.

Tot în acest an, FAN Courier vizează și extinderea HUB-ului de la Brașov cu încă 2.500 mp, analizând și oportunitatea de a da startul unui nou centru logistic în Ștefănești, pentru a dezvolta serviciile de fulfillment și logistică. De asemenea, va continua proiectul de dotare a filialelor mari cu sisteme automate de sortare. 

În condițiile în care cererea de servicii de curierat se va menține la un nivel ridicat și în 2021, FAN Courier ia în calcul creșterea numărului de angajați cu 10% în acest an, ritm similar celui din anul anterior.

În 2021, FAN Courier va construi un nou centru logistic în Ștefănești, județul Ilfov, care va servi la dezvoltarea serviciilor de fulfillment și logistică. Planurile pentru anul viitor includ și construcția noului HUB de la Cluj Napoca, cu o capacitate de depozitare de 8.000 mp, alături de extinderea HUB-ului de la Brașov cu încă 2.500 mp. Marile filiale vor fi dotate cu sisteme automate de sortare. 

Criza sanitară declanșată la începutul anului a pus în fața companiei două tipuri de provocări majore: pe de o parte, siguranța sanitară a angajaților și clienților și, pe de alta parte, capacitatea companiei de a lucra luni de zile într-un ritm similar cu cel de Black Friday. Primele măsuri urgente au vizat achiziția de materiale și echipamente sanitare, reorganizarea activităților curente astfel încât să fie limitate la minimum interacțiunile fizice dar și instituirea sistemului de telemuncă, acolo unde specificul activității a permis acest lucru.

Am investit până acum câteva sute de mii de euro pentru a ne asigura că angajații noștri își pot desfășura activitatea în condiții de siguranță iar clienții beneficiază de servicii la standardul de calitate cunoscut. Datorită maturității și responsabilității întregii echipe, am reușit să traversăm, cu succes, o perioadă critică pentru întreaga societate”, a explicat Felix Pătrășcanu, managing partner  FAN Courier.

A doua provocare majoră generată de criză a însemnat menținerea pe o perioadă îndelungată a unui ritm cotidian de lucru specific lunilor de vârf din an. Ca efect al instituirii stării de urgență, cererea de servicii de curierat pentru a acoperi comenzile online de bunuri – de toate tipurile – a explodat în prima jumătate a anului. ”Putem spune că pandemia a influențat pozitiv piața de curierat pentru că a generat nu doar creșterea vânzărilor, ci și schimbarea comportamentului multor consumatori. Mulți clienți au decis să facă trecerea la achiziții online. Procentual, perioada restricțiilor a generat o creștere a volumelor în medie cu 20% dar am avut și luni în care cererea a fost mai mare”, a explicat Adrian Mihai, cofondator al companiei.

Investiții de 15 milioane euro și cu 10% mai mulți angajați

Investițiile în automatizarea proceselor și creșterea productivității au fost unul dintre pilonii care au ajutat FAN Courier să acopere cererea suplimentară, generată de criză. ”Pandemia nu a determinat o schimbare a strategiei de dezvoltare sau a investițiilor deja stabilite. Ceea ce am făcut diferit a fost să alocăm resurse suplimentare în zona operațională. Anul acesta, am investit aproximativ 15 milioane de euro, fondurile fiind direcționate în special către achiziția de noi vehicule pentru extinderea flotei auto, schimbarea infrastructurii de PDA-uri, investiții în IT și digitalizare, dar și pentru extinderea capacităților de sortare și livrare. Am continuat, de asemenea, investițiile în perfecționarea personalului și dezvoltarea de sedii noi”, a spus Neculai Mihai, cofondator FAN Courier. 

Pentru 2021, compania vizează continuarea proiectelor deja începute – construcția noului HUB de la Cluj Napoca, cu o capacitate de depozitare de 8.000 mp, extinderea HUB-ului de la Brașov cu încă 2.500 mp dar și startul unui nou centru logistic în Ștefănești, prin care compania va dezvolta servicii de fulfillment și logistică. De asemenea, va continua proiectul de dotare a filialelor mari cu sisteme automate de sortare. 

Pe fondul creșterii cererii de servicii de curierat, FAN Courier a crescut anul acesta numărul de angajați cu 10%, dublu față de estimările de la finalul anului trecut și ia în calcul menținerea acestui ritm și pentru anul viitor. ”Pentru că noile tehnologii ne-au ajutat să creștem productivitatea și să automatizăm o parte importantă a proceselor, creșterea numărului de angajați nu a fost direct proporțională cu creșterea volumelor”, a explicat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.

700 de mii de colete, de livrat în primul weekend de BF

Cea mai mare campanie de reduceri din România, Black Friday, a generat anul acesta o creștere cu 30% a volumelor transportate de FAN Courier, comparativ cu anul trecut. ”În primul weekend după BF, am avut peste 700.000 de colete, cu aproape 50% peste estimările de dinaintea campaniei. Foarte interesant este faptul că la această creștere au contribuit din plin nu doar magazinele online din România dar și magazine din afara țării care au campanii în piața românească. La BF de anul acesta au participat retaileri străini care vând produse fashion, mobilier, home&deco, electronice sau hrană pentru animale”, a mai spus Adrian Mihai.