Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Peste 600.000 de clienți au comandat 2,8 milioane de produse de Black Friday, pe 10 noiembrie, de pe platforma eMAG, cu 26% mai mult decât anul trecut. Cea de-a 13-a ediție a Black Friday bate toate recordurile de până acum și demonstrează forța comerțului online de a răspunde așteptărilor oamenilor cu oferte foarte bune, într-un context general care pune presiune pe bugetele familiilor. 

„Interesul extrem de mare al oamenilor în acest an arată că Black Friday este un eveniment relevant și așteptat de milioane de români care au găsit produse pentru nevoile lor, aproape de finalul unui an în care au resimțit presiunea crescută a inflației. Ne-am pregătit pentru ei și le-am pus la dispoziție un număr mai mare de oferte, iar șapte din zece sunt la cel mai mic preț din 2023. În plus, clienții pot accesa până la 4.000 de lei pentru plata în patru rate prin eMAG/MyWallet, fără dobândă și fără comision. Black Friday continuă până târziu în noapte cu milioane de oferte la cel mai bun preț din an”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

În total, clienții au comandat de Black Friday la eMAG produse cu o valoare de 731 de milioane de lei, cu 87 milioane de lei mai mult față de ediția precedentă, marcând și cea mai mare creștere valorică din cei 13 ani de când evenimentul a fost adus în România de eMAG. Rezultatele au reconfirmat faptul că oamenii s-au pregătit să aloce un buget mai mare în ziua cu cele mai bune oferte din an și au profitat de moment pentru a-și cumpăra atât bunuri de folosință îndelungată, cât și articole pentru nevoile zilnice.

Black Friday a evidențiat și mai bine tendința de creștere a frecvenței de cumpărare din online și de diversificare a coșului de cumpărături cu produse pe care clienții le folosesc frecvent: vineri, pe 10 noiembrie, clienții au plasat comenzi de peste un milion de produse din categoriile băcănie, băuturi, parfumuri, îngrijire personală și cosmetice. Clienții Genius, abonamentul cu livrare gratuită și alte beneficii în patru aplicații de comerț online – eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, au pus, în medie, 6,6 articole în coșul de cumpărături.

„Rezultatele Black Friday de anul acesta ne-au depășit toate așteptările și scot în evidență puterea pe care o are comerțul online, care se va accentua și în anii următori. În primul rând, sunt mult mai mulți oameni care vin online pentru cumpărăturile obișnuite – la ediția din acest an, avem aproape 50.000 de clienți în plus față de anul trecut, care vor continua să descopere beneficiile comerțului online. De asemenea, interesul uriaș se datorează ofertelor foarte bune și extrem de diverse, construite alături de comercianții din Marketplace și pregătite cu mult timp înainte, care demonstrează că în online găsești produse pentru fiecare buzunar și că este în continuare mult loc de creștere”, a declarat Tudor Manea

Clienții au urmărit atât produse de folosință îndelungată, cât și produse pe care le folosesc frecvent acasă. În plus, de Black Friday la eMAG clienții au descoperit și o mulțime de produse și experiențe care nu sunt disponibile pe eMAG decât în această zi. Categoriile de produse comandate sunt de la băuturi, băcănie și petshop (607.000 de produse), parfumuri, îngrijire personală și cosmetice (501.000 de produse), jucării și articole pentru copii (360.000 de produse), electrocasnice mici și mari (204.000 de produse), mobilă și casă (193.000 de produse), telefoane, tablete și gadget-uri (162.000 de produse), laptopuri, IT, birotică și papetărie (124.000 de produse), tv, audio-video, gaming și cărți: (115.000 de produse), fashion și sport: (103.000 de produse), la bricolaj, grădină și auto (109.000 de produse). În premieră de Black Friday, Bucureștiul a ieșit din top cinci județe după valoarea medie per client. Astfel, în topul județelor cu cele mai mari comenzi per client se clasează Iași pe primul loc, urmat de Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud, Dolj, iar București se clasează pe locul șase.

În 2022 Black Friday eMAG este pe 11 noiembrie în România și pe 18 noiembrie în Ungaria și Bulgaria. Numărul de selleri care au propus oferte speciale pentru acest eveniment este de circa 40.000, iar numărul de clienți care urmează să facă achiziții în aceste zile era estimat la opt milioane. Negocierile pentru a pregăti toate stocurile au început cu 10 luni înainte, explică Tudor Manea, CEO-ul eMAG, iar numărul ofertelor este și el record, 1,5 milioane, față de circa un milion în 2021, dintre care 69% vor avea în zilele de Black Friday cel mai mic preț din 2022. Pe baza studiilor care au determinat cele mai interesante produse pentru clienți, compania s-a pregătit cu 60.000 de televizoare, 200.000 de telefoane mobile și gadgeturi, 40.000 de laptopuri, 60.000 de frigidere și mașini de spălat, 300.000 de produse fashion, dar și scutece, jocuri/jucării, cafea, băuturi. Iar printre produsele speciale se numără 24.000 de nopți de cazare în România, mașini de la 14 producători, vouchere cu reduceri de 50% pentru bilete de avion, servicii medicale.

Studiile realizate de companie în perspectiva evenimentului au arătat că 93% dintre români știu de Black Friday – cel mai mare procent de până acum, față de 90% în 2021, poate și pentru că inflația pune mare presiune pe puterea de cumpărare și deci reducerile sunt, în ultimele luni, la mare căutare, „ceea ce ne dă garanția că vom avea un eveniment de succes“.

Din aceleași studii reiese că români care vor să facă achiziții de Black Friday alocă pentru acestea un buget mediu de 2.500 de lei, în creștere cu 13% față de 2021, și că sunt interesați mai ales de electrocasnice mici (40%), televizoare (33%), telefoane mobile (22%), articole de îmbrăcăminte (22%), frigidere (20%). În total se estima să se ajungă la vânzări de 639 de milioane de lei, față de 600 de milioane de lei în 2021. Iar reducerile totale vor fi de 360 de milioane de lei.

Compania a început să experimenteze și noi metode de plată, cum ar fi cea din contul eMAG, unde pentru un milion de clienți se alocă o anumită sumă, pe baza istoricului achizițiilor, sau plata în 40 de rate fără dobândă, cu diverse carduri bancare.

În plus, între 7 și 13 noiembrie, clienții care plătesc un abonament Genius anual de 99 lei primesc banii înapoi sub forma a patru vouchere de câte 25 lei în patru aplicații: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful.

Și sistemul infrastructura IT – server, service hosting, chat – a fost pregătit pentru a rezista la traficul foarte mare, numai în prima oră a zilei de BF fiind lansate de obicei 30-40% din numărul total de comenzi. Compania intenționa ca până pe 25 noiembrie să termine livrarea tuturor produselor comandate de Black Friday.