Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Furnizorul de servicii de logistică, transport și depozitare de nișă Eltra Logis are în plan extinderea capacității sale de depozitare cu 10.000 mp, ajungând la 20.000 mp, ceea ce îi va permite să răspundă cererii tot mai mari și să-și consolideze poziția pe piață. Totodată, compania își deschide infrastructura și pentru afacerile mici din e-commerce, oferindu-le acces la servicii logistice flexibile, menite să le susțină creșterea și eficiența operațională.

Investițiile de șapte milioane de euro în platforma logistică Eltra Logis au început în 2014 cu achiziția terenului de la Albota și s-au finalizat în 2023, iar în viitorul apropiat tot aici va începe extinderea cu 10.000 mp, pentru a oferi soluții mai complexe, menținând standardele ridicate de calitate și eficiență operațională, așa cum explică Elena Jianu, fondatoarea companiei.

În prezent în cei 10.000 mp accesibili 24/7 există un spațiu destinat mărfurilor ambientale și un depozit de 600 mp pentru produsele sensibile, cu temperatură controlată, care respectă cele mai stricte norme de siguranță și conformitate. Depozitul dedicat mărfurilor perisabile și farmaceutice dispune de o capacitate de până la 370 de paleți și este echipat cu trei camere frigorifice independente, controlate separat, pentru asigurarea unui mediu optim stabil, monitorizat și raportat în timp real și în conformitate cu bunele practici de distribuție (GDP).

În prezent, cererea pentru soluțiile Eltra Logis se împarte astfel: farmaceutice (40%), cross-docking (20%), fashion (20%) și automotive (20%).

Compania utilizează tehnologii și echipamente avansate, menite să optimizeze operațiunile și să scadă costurile cu 25% în următorii doi ani.

Platforma dispune de un sistem de gestiune integrat (EltraLive), ce include module ERP, TMS, WMS și CRM, care asigură sincronizarea completă între stocuri, transport, relații cu clienții și alte procese operaționale, și terminale mobile (PDA) pentru scanarea codurilor de bare și actualizarea automată a stocurilor în timp real. Infrastructura mai include senzori de temperatură și un sistem de monitorizare conform cerințelor GDP, asigurând respectarea celor mai stricte norme pentru depozitarea și transportul produselor farmaceutice și al altor mărfuri sensibile. Iar spațiile logistice sunt echipate cu stivuitoare și transpalete electrice, esențiale pentru manipularea optimă a mărfurilor.

Compania respectă cele mai înalte standarde de siguranță și calitate, fiind certificată la nivel internațional conform ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 și GDP.

Eltra Logis pune la dispoziția clienților o gamă variată de servicii logistice, de la inventariere periodică și raportare detaliată până la cross-docking pentru manipularea rapidă a mărfurilor și reducerea timpului de depozitare, dar și etichetare și reambalare, personalizând ambalajele conform cerințelor fiecărui client.

Accesul la datele despre stocuri este asigurat în timp real, permițând trasabilitate completă și monitorizare constantă. Iar pentru produsele fragile sau voluminoase se oferă manipulare specializată, alături de consultanță logistică menită să optimizeze fluxurile de marfă.

Prin serviciul Pick & Pack, comenzile sunt pregătite conform specificațiilor clientului, returul este gestionat eficient, iar mărfurile de valoare ridicată beneficiază de condiții de depozitare sigure, cu măsuri speciale de protecție.

În plus, compania asigură livrări just-in-time, în funcție de necesitățile producției sau ale clientului.

Trendyol, una dintre cele mai importante marketplace-uri internaționale de e-commerce, a anunțat deschiderea primului său depozit în România. Centrul logistic, cu o suprafață de 50.000 mp, va crea până la 250 de noi locuri de muncă și va fi operațional din decembrie, cu scopul de a eficientiza livrările în țară și apoi în regiune.

Situat în Ștefăneștii de Jos, județul Ilfov, depozitul va începe pregătirea stocurilor pentru piața din țară începând cu finalul acestui an. Primele livrări către clienți vor fi efectuate la începutul lui 2025. Trendyol estimează că doar acest centru logistic va gestiona peste 2,5 milioane de livrări până la finalul anului viitor.

„Pe măsură ce cererea pentru produsele listate pe Trendyol continuă să crească, atât în România, cât și în regiune, dezvoltarea unui hub logistic care să ne apropie de clienți a devenit o prioritate. Acest depozit ne va ajuta să operăm mai eficient și să le oferim clienților noștri acces mai rapid la produsele lor preferate. Centrul logistic din România face parte, totodată, din angajamentul nostru pe termen lung de a investi pe plan local și de a crea locuri de muncă.”,

a declarat Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.

Operațiunile logistice vor fi gestionate de GXO, cel mai mare furnizor global de servicii logistice contractuale, în cadrul unui parteneriat inițial semnat pe trei ani.

„Suntem încântați să extindem parteneriatul cu Trendyol și în România, pe lângă operațiunile din Polonia, și să valorificăm expertiza noastră în zona de fashion pentru a oferi o experiență de consum optimă când vine vorba de procesarea comenzilor e-commerce, distribuția omnichannel și logistica retururilor. Angajamentul nostru comun față de principiile ESG, în special în optimizarea proceselor de retur, va fi esențial și reprezintă o componentă cheie a parteneriatului nostru în plină dezvoltare.”,

a precizat Stefan van Hoof, Director General pentru Europa Centrală, GXO.

Trendyol și-a lansat aplicația în limba română în ianuarie 2024, înregistrând o creștere rapidă pe piețele din Europa Centrală și de Est (CEE).