Așa cum știți deja, creșterea în foarte mare măsură, cu peste 500% în ultimul an, a prețului gazului natural, din care se extrage AdBlue, a dus la scăderea dramatică a producției acestui aditiv, care în Spania este folosit de două milioane de autoturisme diesel, 120.000 de camioane și 30.000 de autobuze, așa cum indică federația operatorilor de transport FENADISMER.
Creșterea de preț al AdBlue a continuat și în ultima săptămână, fiind de peste 50% comparativ cu săptămâna anterioară atât în Spania, cât și în alte țări europene, ceea ce pentru un camion aduce un cost suplimentar de 1.000 de euro/an. În plus, aditivul continuă să fie tot mai rar în stațiile de alimentare, chiar inexistent în unele zone din Italia, dar și în alte țări, și în unele locuri se raționalizează, câtă vreme principalul producător din Spania, care aparține grupului Fertiberia, a redus producția cu 50%, iar grupul Italian Yara, din Ferrara, nu a mai avut activitate de patru săptămâni.
Principalii producători europeni de AdBlue își opresc producția din cauza creșterii semnificative, cu peste 500%, cum arată mai multe asociații spaniole ale transportatorilor, a prețului gazelor naturale din care se extrage acesta, ceea ce ar putea duce în noiembrie la criză de aditiv. Iar o eventuală manipulare a sistemelor de pe camioane, care să permită rularea fără AdBlue, se sancționează cu amenzi de până la 20.000 de euro, așa cum se stabilește prin Legea Calității Aerului și Protecției Atmosferei.
Principala fabrică de AdBlue din Spania, care aparține Grupului Fertiberia, deja și-a oprit activitatea în octombrie și estimează ca în următoarele săptămâni să funcționeze la mai puțin de 50% din capacitate, ceea ce pe termen scurt va duce la o scumpire a AdBlue.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit