La categoria Concept a competiției Trailer Inovation s-au înscris Fliegl, H&W, Humbaur, Kässbohrer, Kögel, Krone, Mitsubishi, Schmitz și Schwarzmüller, iar învingător a fost Fliegl, cu soluția deja patentată Swap Train, o combinație lungă ce crește capacitatea de transport de la două la trei cutii mobile (C745) cu un singur autotractor, fără a afecta manevrabilitatea. Deci ceea ce înainte se transporta cu trei combinații, fiind nevoie de trei șoferi, acum se poate transporta în principiu cu două combinații de acest fel, deci cu numai doi șoferi, ceea ce duce la o eficiență cu 50% mai mare și un consum de motorină cu 30% mai mic, deci și emisii de CO2 cu 30% mai mici.
Odată cu introducerea combinaților lungi a fost deschisă calea pentru tot mai multe oportunități, ceea ce conferă tot mai mult sens ideii de sustenabilitate, mai ales cu privire la eficiență și ecologie. Legislația actuală permite o lungime totală de 25,25 m și de aceea Fliegl a realizat o mică revoluție cu Swap Train, primit călduros atât de autorități, cât și de companiile de logistică. Acestea pot folosi acum șoferii mai eficient și își recuperează costurile cu noua combinație într-un singur an, în afară de economia realizată din scăderea consumului. Și aglomerația din trafic scade, iar combinația poate merge și pe calea ferată, de când cu schimbarea legislației privind camioanele lungi. Acum se acceptă o lungime de 17,88 m pe tren, deci se pot transporta două cutii mobile de 7,45 m în loc de una, iar a treia se transportă pe un camion standard având cadru BDF. Iar pentru a combina aceste două ansambluri într-un singur tren rutier Fliegl a venit cu o soluție ingenioasă, CLG Dolly (de la clever, light, guided – inteligent, ușor, ghidat), un dolly virator patentat, astfel că acum companiile de logistică pot transporta trei cutii mobile de 7,45 m în loc de două, cu un singur autotractor. Pentru a elimina întreținerea și a garanta operarea fără probleme, producătorul nu mai folosește sisteme electronice și hidraulice, ci totul se face manual, ceea ce aduce și o scădere a greutății proprii, CLG dolly cântărind 1.300 kg, ceea ce permite o sarcină utilă tehnic admisă de 27 t pentru întreaga combinație și elimină nevoia de piese de schimb speciale.
Șasiul Swap Runner are o greutate proprie de numai 4.500 kg.
Virajele și celelalte manevre se realizează ușor datorită axei tractoare viratoare cu Reverse Control, care face ca axa să poată vira la mersul înapoi și permite încărcarea mai ușoară a primelor două cutii mobile. Sistemul de detectare a greutății pe axă, controlat prin EBS, oferă șoferului informații importante în legătură cu greutatea, iar axele, ca în cazul tuturor vehiculelor Fliegl, sunt calibrate și asamblate cu tehnologie laser, ceea ce reduce uzura și minimalizează costurile pentru carburant.
Pe 1 octombrie, în cadrul târgului virtual MFB 2020, au fost desemnați și premiați câștigătorii competiției Trailer Innovation 2021, din al cărei juriu face parte și revista Tranzit.
La ediția din acest an s-au înscris, la cele șapte categorii (Șasiu, Caroserie, Concept, Smart Trailer, Siguranță, Componente și Mediu), 50 de inovații.
Astfel, la categoria Șasiu au concurat cinci sisteme, aparținând la cinci producători: BPW, Krone, Scheuerle (cele trei companii au deja patent pentru aceste echipamente), Schmitz Cargobull și Schwarzmüller. Învingătorul a fost Scheuerle, cu Sistemul de Transport al Rotoarelor turbinelor eoliene (RBTS), care răspunde provocărilor din domeniu și sporește siguranța și eficiența operațiunilor, permițând încă de pe acum – datorită faptului că la realizarea sa compania a colaborat cu cei mai mari producători de turbine eoliene din lume – transportul rotoarelor viitorului, care, pentru a fi mai eficiente, vor fi mai lungi, de peste 80 m.
La categoria Caroserie s-au înscris în competiție opt inovații, aparținând Humbaur, TMT Tanks & Trailers, Kässbohrer (ultimele două patentate), KH-Kipper, Knapen (în curs de obținere a patentului), Kögel, Schmitz Cargobull și Schwarzmüller. A câștigat Knapen, cu semiremorca EXSIDE cu podea mobilă, secțiuni laterale care se pot deschide complet și șine liftabile în partea de sus (deasupra ușilor laterale), care poate fi încărcată din lateral și permite transportul oricăror altor mărfuri în afară de cele vrac (paleți, lăzi, saci mari și mărfuri indivizibile).
Pentru premiul categoriei Concept au concurat nouă inovații, aparținând Fliegl, H&W, Humbaur, Kässbohrer, Kögel, Krone, Mitsubishi, Schmitz Cargobull și Schwarzmüller.Pe primul loc s-a clasat Fliegl, cu soluția deja patentată Swap Train, o combinație lungă ce crește capacitatea de transport de la două la trei cutii mobile (C745) cu un singur autotractor, fără a afecta manevrabilitatea. Deci ceea ce înainte se transporta cu trei combinații, fiind nevoie de trei șoferi, acum se poate transporta în principiu cu două combinații de acest fel, deci cu numai doi șoferi, ceea ce duce la o eficiență cu 50% mai mare și un consum de motorină cu 30% mai mic și implicit emisii de CO2 cu 30% mai mici.
La categoria Smart Trailer au concurat Feldbinder, Idem Telematics, Kässbohrer, Schmitz Cargobull, Thermo King, TMT și Trailar, iar câștigător a fost Thermo King, cu unitatea frigorifică Advancer Seria A, prima de pe piaţă cu flux de aer complet variabil, care poate fi reglat pentru fiecare cursă şi marfă, fiind independent de turația motorului.
Pentru premiul categoriei Siguranță au concurat inovațiile de la BPW, Krone, Schmitz Cargobull și Wielton, trofeul fiind obținut de Krone, cu podeaua uşoară de tip sandwich, din spumă, cu acoperire antiderapantă deosebit de robustă, rezistentă la presiune, dar și cu straturi superioare stabilizante din plastic armat cu sticlă, ce permite reducerea greutății proprii cu 100 kg.
La categoria Componente au concurat Betterflow, BPW, D-Tec, Kässbohrer, Kögel și Schmitz Cargobull, iar trofeul a fost câștigat de Kässbohrer, cu dispozitivul multifuncțional RUPD-5K1 de protecție spate, cu design sigur și pliabil și cu bară de protecție din spate integrată în acesta, care poate fi reglată în diferite poziții, mai sus sau mai jos.
În sfârșit, la categoria Mediu au concurat Addvolt, Emons, Faymonville, Kässbohrer, Maxwell and Spark, Mitsubishi, Schmitz Cargobull, Schwarzmüller, Talson și Van Eck Trailers, iar câștigător a fost Schmitz Cargobull, cu unitatea de răcire S.Cue, acționată electric, cu electronică integrată, fără motor cu combustie, proiectată pentru răcirea și încălzirea fără emisii a mărfurilor.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit