Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cifra de afaceri din transport rutier de pe piața iberică (Spania și Portugalia) se așteaptă să fie în 2021 de 18.800 de milioane de euro, în creștere ușoară față de cea din 2019. Perioada cea mai grea de când a început pandemia, cea din 2020, a încetinit tendința ascendentă a pieței de transport rutier de mărfuri din zonă, care se menținuse în anii precedenți și atinsese un vârf în 2019. În 2020, cifra de afaceri a scăzut cu 5,1%, până la 17.550 de milioane de euro, conform Observatorului Sectorial DBK. Piața Spaniolă a scăzut cu 5,2%, iar cea portugheză, cu 4,6%, cauza principală fiind reducerea curselor internaționale și a comerțului între state ca urmare a coronavirusului.

În 2021 însă situația a revenit la normal, iar datele, încă nedefinitive, indică o creștere de 7% față de 2020 și chiar un ușor progres față de 2019.

În ciuda revenirii cererii, piața de transport cunoaște presiuni puternice pe termen scurt asupra marjelor de profit, presiuni motivate mai ales de costurile mai mari – în special cele cu forța de muncă, din cauză că este greu de găsit, și combustibilul.

În ceea ce privește structura pieței, în 2020 au existat 112.142 de firme de transport, cu 1,2% mai multe decât în anul anterior. Dintre acestea, 104.424 erau în Spania și 7.7128 în Portugalia. Piața continuă să fie caracterizată de existența unui mare număr de firme mici, cele mai multe dintre ele cu șoferi-patroni care au de obicei un singur camion.

Flota celor două țări este estimată la 275.864 de unități, dintre care 257.462 le aparțin firmelor spaniole și 18.402 celor portugheze. Media de vehicule/companie rămâne mică, de circa 2,3, pe o piață unde circa 70% dintre companii au mai puțin de trei camioane.

Penny si Auto Total lanseaza Lyvra, serviciul de comenzi online cu livrare la domiciliu, incepand cu luna aceasta.

In contextul limitarilor de deplasare impuse de pandemia de coronavirus, dar si ca parte din procesul de rebranding, Penny vine in intampinarea nevoilor clientilor sai si testeaza serviciul de comenzi online cu livrare la domiciliu. Clientii vor putea face cumparaturi de pe www.penny.lyvra.ro, iar timpul estimat pentru livrarea acestora la domiciliu este de trei ore. Plata se va putea efectua fie cash, fie cu cardul la livrare, iar costul transportului este 19,99 lei.

„Am invatat sa ne adaptam continuu, iar Lyvra este un exemplu. Dezvoltarea platformei de cumparaturi online vine ca urmare a schimbarilor rapide care au afectat comertul la nivel mondial si care i-a indemnat pe clienti sa ia masuri stricte de protejare a sanatatii lor, mai ales prin minimizarea contactului cu alte persoane. In aceste luni am inteles ca trebuie sa ramanem aproape de ei si sa ne adaptam la schimbarile de comportament aparute. Acest proiect pilot este un prim pas pe care compania noastra il face in directia dezvoltarii de noi canale de shopping pentru clientii Penny, iar asteptarile privesc mai ales insight-urile pe care le vom dobandi in urma celor cateva luni de test”, a declarat Daniel Gross, Director General Penny | Rewe Romania, completat de Laurentiu Niculae, Director Operational AD Auto Total. „Suntem siguri ca putem valorifica oportunitatea de a ne extinde afacerile prin intermediul parteneriatului cu Penny, integrand resursele existente din call-center si din flota noastra de peste 650 de autoturisme si utilizand sinergii in activitatea de livrare pentru a ajunge cat mai bine la client. Lyvra e o modalitate simpla si rapida prin care locuitorii din Bucuresti si Ilfov pot comanda oricand tot ce au nevoie. Am luat masuri de precautie sporita pentru livrarea produselor: fiecare sofer e echipa