Din cauza incertitudinii bugetare din Franța, provocate de deficit, tăieri de fonduri și creșteri de taxe, Federația Națională din Transporturile Rutiere Franceze (FNTR) atrage atenția asupra faptului că transportul rutier de mărfuri nu poate face față unei fiscalități mai mari, deoarece firmele sunt deja prea slăbite din punct de vedere economic.
De aceea federația le solicită instituțiilor publice să mențină mecanismul de rambursare parțială a accizei pentru carburant la nivelul actual pentru sectorul transportului rutier de mărfuri, deoarece altfel sunt în joc competitivitatea Franței la nivel european și supraviețuirea multor companii.
FNTR a făcut și în 2022 și 2023 eforturi pentru a retrage din Proiectul de lege privind finanțele pe 2024 orice prevedere privind reducerea rambursării parțiale a accizei, deși această reducere era prevăzută în Legea climei și rezilienței.
În prezent, orice revizuire a impozitării combustibililor poate fi examinată doar în lumina punerii în aplicare a noii ETS, planificate pentru 2027.
Studiile economice ale FNTR arată că în 2024 activitatea economică este în mare dificultate și că situația financiară a companiilor se deteriorează semnificativ. În plus, potrivit companiei de consultanță Altares, în trimestrul al doilea din 2024 numărul de insolvențe a crescut cu 40,85% față de trimestrul al doilea din 2023 (462, față de 328), iar rata lichidărilor judiciare a ajuns la 70%, fiind afectate puternic și transportul pe distanțe scurte (+43%), și cel interurban (+39%).
FNTR mai este de părere că planificarea ecologică nu trebuie prezentată ca un alibi pentru creșterea fiscalității, deoarece orice mărire a taxelor nu ar face decât să înrăutățească situația companiilor de transport rutier, deja grav slăbite, care așteaptă, dimpotrivă, măsuri de relansare a creșterii.
Sursă foto: Chronotruck
Evoluția de la lună la lună a tarifelor de transport din Franța
Tarifele de transport rutier de mărfuri din Franța au scăzut în aprilie cu încă 1,3% față de luna anterioară, așa cum reiese din indicele Upply Freight (Road transport prices in France: a new fall in rates in April (upply.com)). Volumele rămân la cel mai scăzut nivel deoarece multe sectoare, cum ar fi construcțiile, se clatină.
În plus, în aprilie Franța a înregistrat temperaturi relativ mici pentru această perioadă a anului și climatul de afaceri s-a răcit și el, fiind cu 1,3 puncte sub cel din martie și ajungând iar sub media lui pe termen lung. La declin au contribuit cele mai multe sectoare economice, mai ales serviciile, industria și construcțiile, și în special lucrările structurale, unde comenzile sunt cu mult sub cele de dinainte de pandemia de Covid-19.
În ceea ce privește scăderile succesive din transporturi, ele indică fragilitatea din ultimul timp a acestei industrii. Cea mai recentă informare publicată de FNTR (Federația Națională a Transportatorilor Rutieri), principalul patronat din domeniu, indică faptul că firmele au înregistrat o scădere a activității în primul trimestru din 2024 și că 58% dintre antreprenori se declară nemulțumiți de situația actuală și 22% rămân în așteptare, cel mai scăzut nivel de până acum. FNTR mai precizează că activitatea a scăzut constant de la jumătatea lui 2022 încoace și că indicatorii economici din transporturi sunt la același nivel minim istoric ca în timpul crizei sanitare. În aceste condiții, nu este surprinzător faptul că tarifele din aprilie 2024 sunt sub valoarea din aprilie 2023.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit