Drumurile și Căile Ferate Române, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, au absorbit finanțări europene în valoare de 2,7 miliarde de lei în primul trimestru al acestui an, în creştere cu 35% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2020, potrivit ministrului de resort, Cătălin Drulă.
„Record pentru investiţii europene în drumuri şi căi ferate la jumătatea anului! Fonduri europene de 2,7 miliarde de lei au fost absorbite în primele 6 luni ale anului la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Asta înseamnă o creştere de +35% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2020 (2 miliarde de lei), +142% faţă de 2019 (1,12 miliarde) şi +285% faţă de 2018 (0,7 miliarde)“, a scris, miercuri, ministrul Drulă pe pagina sa de Facebook. Oficialul a enumerat și câteva proiecte ce au primit finanțare europeană: linia de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria- 554 milioane de lei, Drumul expres Craiova – Piteşti – 421 de milioane de lei, Pod Brăila -283 de milioane de lei, linia feroviară Bucureşti – Jilava – Giurgiu – 88,6 milioane de lei, A0 sud – 196 de milioane de lei, A0 nord – 70 de milioane de lei, A1 Piteşti – Sibiu -117 milioane de lei, A10 Sebeş – Turda – 86 de milioane de lei, linia de cale ferată Sighişoara – Coşlariu – Simeria – 46 de milioane de lei, poduri feroviare reabilitate – 8,5 milioane de lei.
Guvernul României a aprobat un memorandum inițiat de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) cu privire la achiziția de “Sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare” în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.
În prezent, din cauza lipsei unei finanțări constante (de-a lungul ultimilor ani) pentru execuția lucrărilor de întreținere și de reparație capitală a infrastructurii feroviare, peste 70% din liniile curente şi directe au nevoie de reparaţii capitale, iar viteza medie tehnică de circulaţie actuală pe reţeaua CFR este 69,04 km/oră, care reprezintă circa 80% din viteza proiectată a reţelei, se arată într-un comunicat de presă al MTI.
Ritmul actual de execuție a lucrărilor de refacţie reprezintă cumulat 1% din lungimea rețelei scadente de refacție (9.829 km).
Prin achiziția componentelor sistemelor de trenuri de lucru va fi sprijinit programul de modernizare a infrastructurii feroviare, cu accent pe reînnoirea liniilor curente şi directe (refacţie), având beneficii imediate în ceea ce privește creșterea performanțelor infrastructurii feroviare, a competitivităţii serviciilor de transport feroviar de călători şi marfă.
Astfel, prin efectuarea lucrărilor de reparație a suprastructurii căii ferate cu refacerea substratului acesteia, viteza de circulație poate crește la peste 140 km/oră, iar în cazul lucrărilor de reînnoire fără refacerea substratului căii va se putea circula cu o viteză de până la 140 km/oră, care este și viteza proiectată a liniilor.
Pentru realizarea acestei achiziții se au în vedere următoarele termene orientative:
În urma realizării achiziției acestor sisteme – a căror valoare totală estimată este de 200 de milioane de euro – CFR Infrastructură estimează că va realiza anual 150 de km de refacție a suprastructurii căii cu refacerea substratului căii ferate şi 450 de km refacție suprastructura căii fără refacerea substratului căii ferate.
Astfel, lungimea totală de rețea care se va reabilita și refacționa anual poate fi de circa 600 km linie simplă.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit