Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Numărul de depozite în care s-a furat marfă a fost mai mare în 2020 comparativ cu perioada similară din 2019, potrivit unui raport al societății de asigurare internațională TT Club. Măștile de protecție și alte echipamente medicale au devenit bunuri de mare risc.

În raportul său anual, asigurătorul notează cea mai mare schimbare a fost legată de locul în care au fost comise furturile. Astfel, deși furtul direct din camion a coborât de la 87% la 71%, continuă să însă să dețină cea mai mare pondere. A crescut, în schimb, furtul din depozite. La nivel global, un sfert din bunuri s-au pierdut în depozite și locații similare în 2020. Consecința creșterii furturilor este legată de pandemie, după cum explică sursa citată. În Europa, datorită faptului că au apărut tot mai multe depozite în care se depozitează marfă pentru comerț electronic, a crescut și furtul. Aici, 48% din furturile de marfă înregistrate anul trecut s-au petrecut în unități de producție și depozitare. Saltul este spectaculos având în vedere că în 2019 procentul era de 18%. În același timp, notează studiul, furtul de marfă din parcări a scăzut de la 54% în 2019 la 19% în 2020.

Vaccinurile, risc crescut de furt

O altă consecință a pandemiei a fost că echipamentele de protecție medicală (EIP) au devenit brusc bunuri râvnite de hoți care le comercializează pe piața neagră. Întreruperea lanțurilor de aprovizionare ca urmare a pandemiei a provocat, de asemenea, blocaje în porturi și centre logistice, prin urmare aceste locații au înregistrat un risc mai mare legat de securitate. Și chiar dacă nu există încă un caz specific, TT Club avertizează asupra riscului ridicat de furt atunci când vine vorba de vaccinurile anti-COVID, care sunt considerate în prezent ca fiind cea mai valoroasă marfă și va rămâne așa și în lunile următoare.

Bunurile FMCG, cele mai furate

Țările cu risc ridicat pentru furtul de mărfuri sunt Germania și Marea Britanie în Europa, iar la nivel global India, Mexic, Brazilia și Rusia. Majoritatea furturilor de mărfuri afectează sectorul alimentar și al băuturilor (31%), bunurile de larg consum și electronice (10% și 9%), urmate de alcool și produse din tutun (8%), combustibili (7%), materiale de construcții (5%) și altele (30%).

TAPA, organizatia pentru securitate in transport, avertizeaza in legatura cu infractionalitatea ce a crescut de-a lungul lantului logistic odata cu ridicarea graduala a restrictiilor cauzate de coronavirus.
Presedintele TAPA, Thorsten Neumann, explica faptul ca izbucnirea Covid-19 si masurile luate din cauza pandemiei au impiedicat activitatile de crima organizata si furturile de marfuri, desi chiar si intre 1 martie si 29 mai au fost inregistrate peste 400 de furturi, in valoare de 16,4 milioane de euro. In Spania, de exemplu, au fost furate in aprilie doua milioane de masti de fata. Dar de acum inainte se asteapta ca numarul de infractiuni legate de marfuri sa fie tot mai mare pe toate modurile de transport, deoarece hotii vor cauta sa recupereze "veniturile" pierdute in saptamanile de carantina. Iar camioanele sunt cele mai vulnerabile la atacurile lor.
In prezent nu este nimic ciudat sa vedem marfuri pe rute neobisnuite, unde punctele vulnerabile nu sunt cunoscute pe deplin si timpii de tranzit pot fi mai mari. Iar aglomeratiile din hub-uri sporesc si ele riscul daca soferii nu mai au timp sa caute locuri sigure de parcare.
In plus, din cauza ca se lucreaza mult mai mult de acasa, riscul de infractiune cibernetica a crescut si el.