Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ca parte a proiectului de cercetare GAIA-X, Ministerul Federal German al Economiei i-a dat Krone sarcina de a dezvolta un concept care să optimizeze fluxul de mărfuri prin folosirea inteligentă a datelor.

Proiectul european major GAIA-X, care se estimează să se încheie la final de 2024, și-a stabilit ca scop să unifice mediul de afaceri, instituțiile de cercetare și administrațiile din Europa într-o infrastructură de date puternică și sigură, pentru a le oferi firmelor europene o alternativă la furnizorii de cloud de peste ocean și pentru a dezvolta capacitățile necesare traficului de date pentru proiecte majore, cum ar fi condusul autonom.

Una dintre cele 10 zone tematice ale GAIA-X este dedicată sectorului mobilității, care trece prin transformări majore din cauza schimbărilor climatice și a crizei de resurse. Pentru a face ca transportul de mărfuri să fie mai eficient și mai prietenos cu mediul prin controlul inteligent al comenzilor, estimări corecte ale timpilor de sosire la destinație și management inteligent al capacității de transport, operatorii de flote sunt implicați în conceperea unui vehicul inovator, astfel încât viitoarea generație de utilitare grele să fie aliniată direct cu cerințele din domeniu.

În cadrul acestui proiect se vor realiza în primul rând interviuri cu actori de pe piața de transport, iar punctele lor de vedere vor sta la baza tuturor dezvoltărilor pe care le va aduce GAIA-X.

Reprezentanții Krone văd un potențial enorm în acest proiect, mai ales că tehnologiile telematice se folosesc deja pentru a înregistra și oferi poziția vehiculelor, mesajele de la sistemul de frânare sau temperaturile din spațiul de marfă al cutiei mobile sau al semiremorcii. Proiectul va garanta în plus faptul că serviciile telematice viitoare vor trece cu mult de funcțiile deja cunoscute, ca ETA (momentul estimat al sosirii), managementul rutei, controlul ușilor sau al statusului cuplării, pentru a crește și mai mult calitatea și eficiența transportului și a managementului flotei.

Ministerul Federal al Economiei și Krone participă fiecare cu 1,6 milioane de euro la bugetul acestui studiu.

Krone este singurul producător german de vehicule comerciale care ia parte la proiect.

În cadrul evenimentului „Prin cooperare la vârf. Industria auto modelează transformarea digitală” – găzduit de ministerul federal german pentru economie și energie și Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA) – fondatorii Automotive Alliance (printre care se numără BMW AG, Deutsche Telekom AG, Robert Bosch GmbH, SAP SE, Siemens AG și ZF Friedrichshafen AG) au vorbit despre progresul înregistrat până acum. Alte companii s-au alăturat inițiativei – Mercedes-Benz AG, BASF SE, Henkel AG & Co. KGaA, Schaeffler AG, German Edge Cloud GmbH & Co. KG, ISTOS GmbH, SupplyOn AG, Centrul German Aerospace (DLR), Fraunhofer- Gesellschaft zur Förderung der angewandten Forschung eV și ARENA2036, precum și câteva companii mici și mijlocii.

Automotive Alliance va funcționa sub denumirea „Catena-X Automotive Network (Catena-X)”, cu scopul de a se organiza ca o asociație înregistrată în Germania. Catena-X se consideră un ecosistem extensibil la care producătorii și furnizorii de automobile, asociațiile de dealeri și furnizorii de echipamente, inclusiv furnizorii de aplicații, platforme și infrastructură, pot participa în mod egal cu scopul de a crea un standard uniform pentru schimbul de informații și date pe întregul lanț valoric auto.

Companiile implicate doresc să crească competitivitatea industriei auto, să îmbunătățească eficiența prin cooperare specifică industriei și să accelereze procesele companiei prin standardizare și acces la informații și date. O atenție specială este acordată și IMM-urilor, a căror participare activă este de o importanță reală pentru succesul rețelei. De aceea, Catena-X a fost concepută încă de la început ca o rețea deschisă cu soluții pregătite pentru IMM-uri, unde aceste companii vor putea participa rapid și cu investiții mici în infrastructură IT.

Mai mult, structurile existente ale industriei auto europene, cum ar fi procesele din domeniul logisticii pieselor, urmează să fie integrate în rețea și optimizate în continuare. Pe lângă beneficiile unei eficiențe mai mari în lanțul de aprovizionare, participanții la rețea se așteaptă la procese mai eficiente de calitate și logistică, o transparență mai mare în ceea ce privește emisiile reduse de CO2 în mod durabil și o gestionare simplificată a datelor de bază. Cu standardul International Data Spaces (IDS) pentru suveranitatea datelor, care pune, de asemenea, bazele infrastructurii europene de date cloud GAIA-X, companiile implicate au convenit deja asupra bazelor esențiale ale infrastructurii pentru implementarea proiectului.

În prima fază, proiectele pilot Catena-X sunt axate pe 5 domenii de aplicare care au fost definite în comun: managementul calității, logistica, întreținerea, gestionarea lanțului de aprovizionare și sustenabilitatea. Aplicațiile care susțin producția și dezvoltarea sunt planificate pentru faze viitoare.

Rețeaua de date va crea un punct de plecare important pentru industrie pentru a răspunde mai eficient provocărilor transformării digitale și pentru a utiliza mai bine oportunitățile oferite de digitalizare.