Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Blue River Transport 78 confirmă alegerea anul trecut drept „Cel mai eficient operator de transport cu capital românesc”, conform topului întocmit anual de revista Tranzit, firma bucureşteană având şi anul acesta cele mai bune rezultate operaţionale. Reamintim că topul firmelor de transport întocmit anual de revista Tranzit ţine seama de indicatorii economici calculaţi de consultantul fiscal NOA în conformitate cu rezultatele financiare înregistrate în bilanţul fiscal depus la Ministerul Finanţelor de toate firmele de transport cu cod CAEN 4941.

Blue River a înregistrat EBITDA de 30,4 milioane de lei, mai mare decât a firmei de pe locul al doilea, Express Euroscan – 22,4 milioane de lei – şi puţin mai mic chiar decât în cazul firmei clasate pe locul al treilea – Laguna Technology – 30,8 milioane de lei. Tot peste 30 de milioane de lei EBITDA a înregistrat şi Speed Line Impex, clasată pe locul al patrulea, şi Internaţional Lazăr Company (peste 32 milioane de lei).

În schimb, în ceea ce priveşte profitul operaţional, Blue River şi Express Euroscan au cifre similare (16,1 milioane de lei, respectiv 16,6 milioane de lei), în timp ce Laguna Technology a atins 13,1 milioane de lei profit operaţional, iar Speed Line Impex – 11,9 milioane de lei. Dintre ceilalţi finalişti Top 10, Filip a atins 15 milioane de euro profit operaţional, în timp ce restul finaliştilor s-au plasat în jurul valorii de 10 milioane de lei. 

În condiţiile în care marja operaţională medie pe industria transporturilor (cod CAEN 4941) este de circa 4,5%, firmele premiate au marje operaţionale de 21% (Comilga), 13% (Express Euroscan), 11% – atât Blue River, cât şi Laguna Technology, 10% a înregistrat nou-intrata în Top 10, Aldestar Top Transport din Argeş, în timp ce Speed Line Impex şi A&C International Road Cargo au avut o marjă operaţională de 6%.

Rezultatele bune în planul profitabilităţii sunt explicate în parte şi de lichiditatea curentă, care, în cazul Express Euroscan, este de 5,99, indicând cash-flow-ul excelent al firmei sucevene, care îi permite achiziţia de echipamente în mare parte cu capital propriu, eliminând stressul creşterii dobânzilor bancare, care au încurcat în ultima perioadă mai multe firme de transport, unele fiind deja în pragul insolvenţei din cauza costurilor ridicate cu finanţările, în condiţiile unor marje mici în general ale industriei transporturilor.

Cu 1.34 lichiditate curentă, premianta acestui an, Blue River, stă suficient de bine dacă ne gândim că a achiziţionat în ultimii ani o flotă însemnată de camioane electrice, mult mai scumpe decât camioanele diesel. Şi asta ca nu mai amintim despre faptul că firma bucureşteană are un capital de peste un milion de euro blocat de statul francez de peste 9 ani, când i-au fost confiscate 4 autovehicule şi debitul neîncasat de la mai mulţi clienţi francezi în urma unor acuzaţii de dumping social. Blue River aşteaptă încă să înceapă judecata pentru acuzaţiile aduse de statul francez în urmă cu nouă ani, sperând într-o reparaţie mai ales morală a pagubelor suferite deşi modul său de operare nu se deosebea cu nimic de cel al miilor de firme est-europene care lucrau pentru clienţi/case de expediţii din Comunitatea Europeană.

Tot 1,34 are lichiditate curentă şi Speed Line Impex, A & C International Road Cargo – 1,36, Filip – 1,75, Comilga – 2,11, în timp ce Laguna Technology (0,76), International Lazăr Company (0,55) şi Aldestar (0,95) figurează cu o valoare subunitară.

Creşterile de volume, profit şi active au influenţat şi ele rezultatele

Laguna Technology are una dintre cele mai mari creşteri a cifrei de afaceri (+7,5 milioane de euro) în 2024 faţă de 2023, ajungând la aproape 23 milioane de euro fiind depăşită doar de Total NSA (+9 milioane de euro) şi Marymantes Speed (+7,9 milioane de euro). O creştere importantă a înregistrat şi A&C International Cargo (+4,2 milioane de euro în total atingând 32 de milioane de euro în 2024), depăşind Express Euroscan (+2,5 milioane de euro, în total 23 milioane de euro), Filip (+2,27 milioane de euro, în total 68,3 milioane de euro). Blue River s-a menţinut destul de constant în ultimii doi ani cu o cifră de afaceri de aproape 29 de milioane de euro în 2024, cu aproape 2 milioane de euro mai mult decât în 2023.

Din punct de vedere al creşterii profitului, Express Euroscan a avut cea mai mare creştere a profitului (+827.127 de euro, cu un profit total de 3,3 milioane de euro anul trecut), urmat de alt sucevean, Comilga (+650.000 de euro, cu un profit total de 1,43 milioane de euro în 2024) şi de Blue River, cu o creştere de aproape 393.229 de euro a profitului, care în 2024 a atins 2,43 de milioane de euro. Laguna Technology a avut rezultate similare cu Blue River – o creştere ceva mai mică, de 275.828 de euro, şi un profit total de 2 milioane de euro.

De menţionat este că Internaţional Alexander Grup, cea mai premiată companie din istoria premiilor Tranzit, a obţinut şi anul acesta cel mai bun punctaj, însă nu a fost luată în calcul pentru premiile din acest an tocmai pentru a lăsa loc şi altor firme mai tinere să fie vizibile şi să concureze între ele. 

De asemenea, au fost eliminate din topul de eficienţă al firmelor de transport mărfuri generale toate firmele care fac distribuţie de produse petroliere (Transpeco Logistics & Distributions, Romstyl Impex şi Treiro), de transport autoturisme (Dolo Trans Olimp, Rodali Cargo, Hoedlmayr-Lazăt Romania şi Titanic Grup) sau de construcţii, precum şi firmele cu activităţi de expediţii preponderente sau integrale).

Express Euroscan şi Laguna Technology au câştigat premiile de popularitate din partea publicului

Express Euroscan şi Laguna Technology au primit fiecare circa 1.300 de voturi, fiind declarate amândouă câştigătoare ale votului publicului.

În urma voturilor exprimate de un juriu alcătuit din Adriana Pălăşan (ARILOG), Cristina Chiriac (CONAF), Cristina Radu (KLG Europe Logistics), câştigătoarea de anul trecut a primei ediţii a competiţiei, Iancu Guda, Marius Ghenea, Danor Ionescu (Pall-Ex), Sandor Gabor (IFPTR) şi Marilena Matei (Tranzit), cât şi a voturilor venite din partea cititorilor, exprimate pe www.traficmedia.ro, Andreea Oprean a fost desemnată câştigătoarea trofeului Femeia Anului în Transporturi 2025.

Andreea Oprean, Marilena Matei şi Ioan Oprean, fondatorul Oprean SRL

Directorul general al Oprean SRL a convins juriul atât datorită valorilor urmărite ca manager al uneia dintre cele mai vechi şi importante companii de transport, cât şi datorită rezultatelor obţinute în ultimii ani de compania pe care o conduce din 2022: în 2022 cifra de afaceri a crescut cu 17 milioane de lei faţă de 2021, în 2023 creşterea faţă de anul anterior a fost de 2,5 milioane de lei, pentru ca în 2024 să închidă anul cu o cifră de afaceri de 92,2 milioane de lei, cu aproape 5 milioane de lei mai mult decât în 2023. Evoluţia a fost la fel de bună în planul profitului: 1,33 milioane de lei în 2021, 2,83 milioane în 2022, 4,34 de milioane de lei în 2023 şi 5,16 milioane de lei anul trecut, în condiţiile în care numărul de angajaţi a rămas relativ constant.

Astfel, chiar dacă toate cele 6 candidate la titlul Femeia Anului în Transporturi din acest an – Carmen Usatenco, Dana Dumitru, Elena Claudia Iordache, Andreea Oprean, Raluca Nagl şi Claudia Barbu – au în spate o carieră remarcabilă, înregistrând de altfel punctaje destul de apropiate, atât în ceea ce priveşte voturile juriului, cât şi al publicului, Andreea a punctat decisiv datorită performanţelor companiei în anii de când este directorul general al companiei şi mai ales din ultimul an.

Andreea a cumulat mai mult de o treime din voturile juriului, cât şi ale publicului (570 din 1666 de voturi) exprimate pe portalul www.traficmedia.ro. Următoarele clasate în preferinţele publicului au fost Dana Dumitru (Hermes Forwards), cu 266 de voturi, şi Elena Claudia Iordache (MHS Truck & Bus), cu 263 de voturi.

Cele trei câştigătoare din acest an: Carmen Usatenco (premiul al 3-lea), Claudia Barbu (locul al 2-lea) şi Andreea Oprean (locul I)

În urma voturilor exprimate şi de cei 8 juraţi, pe locurile 2-3, foarte apropiate ca punctaj, s-au situat Claudia Barbu şi Carmen Usatenco.

Felicităm toate concurentele din acest an pentru profesionalismul şi contribuţia lor la evoluţia pieţei de transport din România şi aşteptăm deja propunerile pentru următoarea ediţie a competiţiei pentru 2026!