Unitatea de producție de bitum polimerizat, amplasată pe platforma industrială a fostei rafinării RAFO din Onești, a fost integrată în portofoliul Grampet Logistics pentru a acoperi cererea ridicată de bitum de pe piața din România. Proiectată să funcționeze 24 de ore din 24, 365 de zile pe an, unitatea va asigura aprovizionarea constantă pentru sectoarele economice din România și potențiale piețe internaționale precum Republica Moldova și Ucraina. Dacă se vor confirma estimările, Grampet Logistics intenționează să extindă proiectul pentru a crește capacitatea de livrare.
”Intenția noastră este de a ajuta constructorii de drumuri și autostrăzi pentru a-și atinge țintele din contractele finanțate prin PNRR. Această investiție reprezintă o dezvoltare adiacentă a business-ului nostru și un pas strategic în consolidarea prezenței GRAMPET Group la nivel local și regional.”, a declarat Gruia Stoica, președinte GRAMPET Group.
Stațiile pot atinge o capacitate medie de topire de 15-18 tone de bitum pe oră/unitate de topire, la o temperatură de 165°C, iar pentru bitumul modificat cu polimeri, capacitatea va fi de 15 tone pe oră/unitate. După topire, bitumul lichid este transferat către rezervoarele de depozitare printr-un sistem avansat de pompare și încălzire cu ulei diatermic, ceea ce va asigura o livrare rapidă și eficientă către beneficiari.
Complet automatizată, noua stație de producție este concepută pentru topirea bitumului importat în formă solidă și ajustarea acestuia la specificațiile cerute de producătorii de asfalt. Unitatea dispune de un sistem avansat de control pentru gestionarea precisă a proceselor tehnologice, având integrată o cabină de control proiectată pentru a rezista intemperiilor. Sistemul de încărcare și descărcare al camioanelor a fost optimizată cu pompe de circulație și mecanisme de management al fluxului.
Stația include rezervoare speciale pentru bitum polimerizat și bitum standard, prevăzute cu agitatoare pentru menținerea omogenității produsului. Dispune de o unitate de dozare automată a polimerilor și o pompă de bitum cu angrenaj elicoidal, asigurând un transfer eficient și uniform al produsului. Întregul sistem beneficiază de un mecanism de încălzire cu ulei diatermic de mare capacitate, compatibil cu gaz și motorină, pentru o funcționare optimă indiferent de condițiile externe.
Producția de masă va începe în aprilie, după finalizăriile de montare și testare. Această investiție marchează debutul GRAMPET Group în domeniul producției și distribuției de bitum.
Încărcat cu 41 de containere de 40 ft, trenul vine din China pe ruta Trans-Caspică, cu trecere prin Kazahstan, Azerbaijan, Georgia, România și Ungaria. Grampet Logistics organizează transportul feroviar pe segmentul Constanța – București – Craiova – Timișoara – Curtici – Budapesta, prin intermediul operatorilor săi Grup Feroviar Român și Train Hungary, potrivit informațiilor obținute de Tranzit. Trenul a plecat astăzi, 3 iunie, din portul Constanța spre Budapesta.
Proiectul, finalizat în urma unor luni intense de eforturi logistice și comerciale, a implicat șase țări (China, Kazahstan, Azerbaijan, Georgia, România și Ungaria), operatorii de stat din țările asiatice și Grupul GRAMPET, prin prisma statutului său de membru al asociației Middle Corridor – Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică (TITR).

„Apartenența GRAMPET la TITR este un element important, care ne-a condus la situația ca în sfârșit zilele acestea să avem primul tren de containere din China pe această rută, tren remorcat de operatorii din grupul GRAMPET. Noi lucrăm la acest proiect de câțiva ani, dar am înregistrat întârzieri majore din cauza pandemiei. În prezent lucrurile se precipită, în parte datorita situației din Ucraina și sancțiunilor la care este supusă Federația Rusă. Estimăm ca după câteva trenuri de test, va exista un trafic regulat de containere care va tranzita România în drumul către Vestul Europei“ – Sorin Chinde, Vice Președintele Diviziei Transporturi din cadrul Grupului GRAMPET, pentru revista Tranzit.
Transportul a plecat din Guiyang cu o încărcătură de 41 de containere de 40 ft (dimensiune standard echivalentă cu 12 metri lungime și 2,4 metri lățime) și acoperă ruta China – Kazahstan – Marea Caspică – Azerbaijan – Georgia – Marea Neagră – România – Ungaria. Grupul GRAMPET organizează transportul feroviar pe segmentul Constanța – București – Craiova – Timișoara – Curtici – Budapesta, prin intermediul operatorilor săi Grup Feroviar Român și Train Hungary. Din portul românesc, noul tren a plecat astăzi, 3 iunie, spre Budapesta.



„Din analiza noastră sunt două obstacole care trebuie depășite dacă vrem să avem acest tranzit prin România. Primul este timpul de tranzit pe distanța Constanța- Curtici, al doilea este staționarea în Curtici până la trecerea frontierei. Pentru amândouă am găsit soluții rezonabile și intenționăm să parcurgem cu aceste trenuri distanța Constanta-Budapesta în 48 de ore“, a mai spus Sorin Chinde pentru Tranzit.
Activarea Middle Corridor prin Portul Constanța a fost unul dintre obiectivele strategice fixate de Grupul GRAMPET prin aderarea la TITR. Pandemia a blocat temporar acest proiect, dar contextul geopolitic și economic actual, care retrasează lanțurile globale de distribuție, a impus o revenire și o lansare rapidă.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit