Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sindicatul Verdi devine serios. Pentru prima dată în ultimele decenii, a chemat lucrătorii portuari din marile porturi maritime din Germania la o grevă de avertisment. Iar cu un grad de organizare de aproximativ 70%, consecințele pentru transportul maritim ar putea fi considerabile.

Pentru prima dată în ultimele decenii, o grevă de avertisment a lucrătorilor portuari din marile porturi maritime germane amenință să blocheze din nou navele. Sindicatul Verdi a anunțat opriri de lucru de câteva ore în Hamburg, Emden, Bremen, Bremerhaven și Wilhelmshaven în timpul schimbului din această noapte, înaintea celei de-a treia runde de negocieri în conflictul colectiv de muncă dintre companiile portuare germane, care începe vineri. Negociatorul Verdi, Maya Schwiegershausen-Güth, a justificat miercuri greva de avertisment de la Hamburg, afirmând că oferta făcută până acum de Asociația Centrală a Porturilor Maritime Germane (ZDS) pentru cei 12.000 de muncitori a fost insuficientă și nu a făcut dreptate. Partea patronală a calificat grevele de avertisment drept iresponsabile și inacceptabile.

„Colegii din port sunt supărați. Ei vor o ofertă rezonabilă”, a declarat Schwiegershausen-Güth. La urma urmei, au dat dovadă de o flexibilitate extremă în timpul pandemiei și au depus o mulțime de eforturi suplimentare. Aceștia „au mers până la limita capacităților lor și uneori mult mai departe. Ei au ținut depozitele în funcțiune cu propriile mâini”, a subliniat negociatorul Verdi. Cu excepția sectorului auto, cifra de afaceri a crescut chiar în aproape toate domeniile. În consecință, cererile Verdi pentru cele 58 de companii din Saxonia Inferioară, Bremen și Hamburg care fac obiectul contractului colectiv de muncă sunt justificate.

1,20 euro în plus pe oră

Printre altele, sindicatul cere o „compensație reală pentru inflație” nespecificată și o creștere a salariului orar de 1,20 euro. Partea patronală a oferit până acum 2 majorări în acest an și anul viitor, de 3,2% și 2,8%, și plăți unice în valoare totală de 600 de euro. Schwiegershausen-Güth consideră justificat faptul că o majorare de 1,20 euro pe oră ar însemna o creștere salarială de până la 14% pentru salarii cuprinse între puțin sub 15 euro și puțin peste 28 de euro pe oră. Având în vedere greutățile, acest lucru este absolut meritat.

Pe de altă parte, negociatorul ZDS, Ulrike Riedel, a calificat apelul la greva de avertisment drept iresponsabil și inacceptabil. Ea a spus că angajatorii au făcut o ofertă care a compensat pierderile salariale reale ale angajaților. Această ofertă este, de asemenea, în conformitate cu multe alte contracte colective actuale ale Verdi. „Facem apel la comisia federală de negociere Verdi să se abțină de la greve și să negocieze pe baza primei noastre oferte bune”, a subliniat Riedel.

În prezent, operațiunile portuare sunt supuse unor presiuni extreme ca urmare a pandemiei și a haosului asociat la nivel mondial în transportul maritim de containere. Lanțurile de aprovizionare perturbate, cu întârzieri ale giganților în materie de containere, care uneori durează săptămâni, au făcut ca în porturi să nu mai existe aproape niciun spațiu de depozitare, deoarece containerele care, în mod normal, ar fi fost transportate într-o direcție sau alta în câteva ore, trebuie acum să fie depozitate temporar. Pe de altă parte, tot mai multe nave, care sunt deja blocate în German Bight, așteaptă să fie deblocate.