Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania, lider în industria camioanelor, a plasat prima comandă de oțel ecologic, luând în calcul decarbonizarea lanțului său de aprovizionare. Compania a semnat un acord cu H2 Green Steel, care va furniza material sustenabil pentru construcția camioanelor Scania din Europa, urmând o extindere treptată în producția din China și America Latină.

Noua comandă marchează un pas important în direcția reducerii amprentei de carbon pentru fabricarea vehiculelor sale.

Producția va începe în 2025, la noua uzină H2 Green Steel din Boden, în nordul Suediei, iar livrările din material sustenabil sunt programate pentru 2027. Scania își propune să elimine treptat principalele surse de emisii de CO2 din lanțul său de aprovizionare până în 2030, inclusiv utilizarea exclusivă a oțelului ecologic, a bateriilor verzi, a aluminiului verde și a fontei verzi în procesul de producție.

De asemenea, Scania este un partener în cadrul Coaliției First Movers, care încurajează achizițiile cu emisii reduse de CO2 în industriile greu de decarbonizat. Prin acest nou contract, Scania își îndeplinește angajamentul față de coaliție de a cumpăra cantități semnificative de oțel ecologic. Având în vedere că la fabricarea unui camion este necesar de aproximativ patru tone de oțel, utilizarea poate avea un impact semnificativ asupra climei.

„Cu această primă comandă de la partenerul nostru strategic H2 Green Steel, ne continuăm progresul în direcția reducerii impactului asupra climei în lanțul nostru de aprovizionare”,

a declarat Anders Williamsson, vicepreședinte executiv, șef al departamentului de cercetare, dezvoltare și achiziții la Scania.

„Scania a fost unul dintre cei mai mari susținători ai noștri încă din prima zi. Nu numai, pentru că ne-a ajutat să încadrăm oportunitatea pentru oțelul ecologic, ci și ca investitor timpuriu de capital de pornire. Sprijinul și parteneriatul lor în elaborarea propunerii de valoare au contribuit masiv la strategiile noastre de lansare pe piață. Scania fiind cu adevărat un pionier în domeniul sustenabilității și a fost prima companie din sectorul său care a stabilit obiective bazate pe știință în conformitate cu Acordul de la Paris. Acum, toți clienții noștri care se orientează spre viitor fac același lucru.”,

a declarat Mark Bula, șef comercial Boden Steel la H2 Green Steel.

Mercedes-Benz AG este primul producător auto care a luat o participație la capitalul propriu al start-up-ului suedez H2 Green Steel (H2GS) ca o modalitate de a introduce oțelul fără CO2 în producția de serie. Împreună cu furnizorii săi de oțel, compania își reorganizează lanțul de aprovizionare pentru a se concentra mai degrabă pe prevenirea și reducerea emisiilor de CO2 decât pe compensare. Parteneriatul cu HSGS este un alt pas către neutralitatea CO2, pe care Mercedes-Benz îl urmărește ca parte a Ambition 2039, obiectivul său de a realiza o flotă de vehicule complet conectată și neutră din punct de vedere al emisiilor de Carbon în 2039 – cu 11 ani mai devreme decât prevede legislația UE.

“Cu o participație la H2 Green Steel, Mercedes-Benz trimite un semnal important pentru a accelera schimbările din industria siderurgică și pentru a crește disponibilitatea oțelului fără carbon. Ca prim pas, investim o sumă cu şase cifre. Ca partener preferat al start-up-ului, vom lansa oțel verde în diferite modele de vehicule încă din 2025″, spune Markus Schäfer, membru al Consiliului de administrație al Daimler AG și Mercedes-Benz AG; responsabil pentru Daimler Group Research și Mercedes-Benz Cars COO.

Un autoturism Mercedes-Benz foloseste, de exemplu, in procesul de fabricatie aproximativ 50% oțel, care reprezintă aproximativ 30% din emisiile de CO2 în producție. Cu acest parteneriat, Mercedes-Benz abordează în mod activ și consecvent una dintre cele mai mari provocări din industria auto pe drumul către neutralitatea CO2.

Prin utilizarea unui nou proces de fabricație inovator, producția de oțel la nivelul furnizorului este fără CO2. În schimb, oțelul produs folosind un cuptor clasic emite în medie mai mult de 2 t de CO2 pe tona de oţel. În noul proces, furnizorul folosește hidrogen și electricitate din surse 100% regenerabile în loc să folosească cărbune cocsificabil în producția de oțel. Hidrogenul servește drept gaz de reducere, care eliberează și leagă oxigenul din minereul de fier. Spre deosebire de utilizarea cărbunelui cocsificat, acesta nu produce CO2, ci apă. Furnizorul folosește electricitate din surse 100% regenerabile pentru cerințele de energie generate în procesul de fabricație.