Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația olandeză de transport și logistică TLN a calculat inițial că timpul pierdut din cauza perturbărilor traficului pe podul Haringvliet va costa industria transporturilor cel puțin 53 de milioane de euro, dar după o analiză mai detaliată a ajuns la concluzia că durata în plus necesară pentru a trece pe aici la orele de vârf din timpul serii nu este de 30, ci de minimum 68 de minute, ceea ce automat crește și mai mult costurile.

Într-o discuție cu Rijkswaterstaat (Directoratul General pentru Lucrări Publice și Managementul Apei din Olanda), TLN a cerut, printre altele, ca traficul să fie afectat cât mai puțin, de exemplu, prin menținerea ambelor benzi deschise până la renovarea din 2023. Dar conform Rijkswaterstaat asta nu se poate, din cauza crizei de personal și de materiale cu care se confruntă poliția și procuratura, care vor face imposibilă menținerea limitei de viteză.

TLN consideră că imposibilitatea de a instala câteva camere sau de a organiza din când în când controale în trafic este un argument ridicol în condițiile unor pierderi atât de mari pentru transportatori. Și solicită înființarea unui punct de control până la restricționarea parțială a traficului pe pod, deoarece această investiție cu siguranță va fi mai mică decât cele 53 de milioane de euro pe care le vor pierde operatorii până în 2023. În plus, în afară de importanța podului pentru industria de transport, el este indispensabil și pentru a ajunge în această regiune, pentru ca oamenii să meargă la muncă sau pentru intervenții de urgență. De aceea trebuie făcut tot ce se poate pentru a fluidiza traficul.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN atrage atenția asupra faptului că închiderea pe termen lung, până în 2023, a podului Haringvliet pentru reparații va costa sectorul de transport cel puțin 53 de milioane de euro.

Podul este într-o stare proastă, astfel că ministrul infrastructurii a decis să reducă viteza cu care se poate circula pe el la 50 km/h până la renovarea în 2023 și să permită traficul pe o singură bandă pe pod și în jurul lui, ceea ce va duce la congestii pe A29 și A16 – importante deoarece conectează portul Rotterdam și Zeeland, Northwest Brabant și Belgium – și la o durată suplimentară a curselor de 30 de minute.

Pe aceste șosele circulă în fiecare zi, dimineața și în orele de vârf de seară, circa 5.000 de camioane, iar o întârziere de 30 de minute va duce la pierderi mari pentru acest sector. De aceea TLN consideră că este absurd ca reparațiile să dureze atât de mult.

Asociația amintește că în ultimii ani transportatorii au fost afectați în mod repetat de închiderea bruscă și prelungită a mai multor porțiuni de drum, din cauza stării lor proaste, multe poduri, viaducte și tuneluri din această țară fiind depășite și având nevoie de renovare sau de înlocuire. În plus, valoarea investițiile în întreținere au crescut doar în ultimii ani. Or, pentru a rezolva complet problema guvernul ar trebui, în opinia TLN, să aloce pentru întreținerea infrastructurii cel puțin un miliard de euro anual în plus față de bugetul prevăzut deja.