GXO Logistics a câștigat un contract pentru a gestiona o parte din activitățile specifice de depozitare și transport cu temperatură controlată pentru Hochland România. „Suntem mândri că Hochland România, lider de piață în domeniul lactatelor, a încredințat GXO acest nou parteneriat”, a declarat Patrice Maurice, Director General GXO în România. „Cu mai mult de un deceniu de experiență pe piața din România, în special cu servicii de logistică cu temperatură controlată pentru produse refrigerate și congelate, suntem încântați să sprijinim Hochland România să își dezvolte în continuare rețeaua logistică și serviciile de nivel premium pentru clienții și consumatorii săi.”
Erik Hageleit, Director General Hochland România, a declarat: „Am început noua colaborare cu GXO cu încredere deplină în expertiza lor în gestionarea lanțului de aprovizionare, care este esențială pentru sectorul produselor lactate. Parteneriatul cu acest operator logistic de încredere ne oferă garanția unui serviciu de calitate superioară prin resursele si expertiza de care da dovada.”
GXO oferă o gamă completă de servicii logistice pentru Hochland în România, inclusiv managementul stocurilor și pregătirea comenzilor. Operațiunile care au început în Septembrie 2021 sunt gestionate în depozitul GXO cu temperatură controlată din București. În plus, GXO asigură servicii de logistica pentru o parte din conturile cheie de retail modern și pentru o parte dintre locațiile de comerț tradițional.
Pentru a oferi servicii de cea mai bună calitate în cadrul unei rețele cu temperatură controlată, locatia de depozitare din București utilizează scanarea prin radiofrecvență (RF) pentru activitățile de depozitare și un software-ul pentru managementul transporturilor (TMS) pentru planificarea rutelor și consolidarea livrărilor. Rețeaua de transport cu temperatură controlată a GXO are acoperire națională, cu timpi de execuție de 24 până la 48 de ore de la integrarea comenzii până la livrările finale. Sistemul de gestionare al depozitelor (WMS) și instrumentele TMS sunt complet integrate, oferind vizibilitate și trasabilitate pentru fiecare comandă de livrare. Sistemul de management al siguranței alimentare ISO 22000 este implementat pentru a asigura încrederea clienților în serviciile furnizate.
GXO are zeci de ani de experiență în respectarea reglementărilor esențiale pentru gestionarea produselor alimentare, a băuturilor și a materiilor prime în mai mult de o sută de depozite cu temperatură controlată din întreaga Europă, valorificând parteneriate de lungă durată cu producătorii mondiali de alimente și comercianții de retail.
Piata romaneasca a furnizorilor de lapte este una atipica. Desi potentialul este foarte mare, anual se proceseaza doar 1,1 miliarde de litri. Structura este foarte fragmentata, asa ca procesatorii trebuie sa acopere zone de colectare mari, o provocare din punct de vedere logistic, fiind vorba de un produs perisabil. Aceste neajunsuri, impreuna cu faptul ca transportul de lapte este unul foarte specializat si de nisa, au fost motivele pentru care Hochland Romania a decis externalizarea transportului si implementarea unui sistem de management al aprovizionarii cu lapte, Optitool. Cu toate ca a fost nevoie de o investitie considerabila, rezultatele au fost pe masura, producatorul de lactate fiind acum capabil sa colecteze la doua zile. Dupa implementare, costurile de transport s-au redus imediat cu 15%, in prezent obiectivul fiind ca fiecare ruta sa aiba o eficienta de 95%.
Hochland Romania proceseaza in Sovata aproximativ 30% din volumul de lapte din Romania.
Activitatea de logistica presupune sapte rute de colectare zilnice, cu aproximativ 100 de puncte de oprire.
Avand in vedere structura fragmentata a pietei, in 2007 s-a luat decizia implementarii unei strategii noi de colectare a laptelui, care a fost pusa in practica incepand cu 2009, rezultatele fiind prezentate de Csaba Mozes, Hochland Romania Milk Purchasing Manager, Supply Chain Division, in cadrul conferintei organizate de Arilog la inceputul lui iunie.
O componenta esentiala a acestei strategii a fost cea de eficientizare a transportului de lapte. "Aceasta este o piata de nisa pentru transportatori, insa una foarte dinamica si cu mare potential de dezvoltare. Hochland Romania lucreaza exclusiv cu producatori romani stabili, sustenabili, avem o structura consolidata. Am fost constienti de la inceput ca lucram pe o piata mai mica, din cauza incoerentei legislatiei sanitar-veterinare, a subventiilor insuficiente, a sistemelor de finantare etc. Dar fermele de subzistenta dispar si in locul lor se dezvolta cele comerciale."
O provocare majora a fost cresterea eficientei transportului de lapte cu 75%, obiectiv atins prin concentrarea structurii de cumparari. Al doilea pas implementat in 2009 a fost externalizarea transportului de lapte, o practica destul de rara in Romania, putini procesatori apeland la asta. Dar pentru Hochland trecerea s-a dovedit un real succes.
Decizia de externalizare a venit in 2008, cand toata structura de aprovizionare trecea printr-un proces de schimbare si reorganizare, iar producatorul activa pe o structura proprie de transport care includea garaj, mecanici, soferi etc., costurile fixe de operare fiind la vremea aceea cu 50% mai mari decat ale unui operator de transport specializat.
In prima etapa, externalizarea a presupus o reducere foarte mare a costurilor si o fluidizare a proceselor.
La inceput, transportatorul catre care s-a externalizat a primit doar o parte din rute, pe cele mai simple, pentru a vedea cum merg lucrurile si dupa un audit s-a trecut la …..
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2023
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit