Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În portul Duisburg se construiește nu numai cel mai mare terminal de containere din hinterlandul european, dar și primul care este operat cu hidrogen, este conectat inteligent în rețea și poate alimenta cartierele învecinate cu energie. Pe locul fostei insule de cărbune, Duisport va construi terminalul trimodal Duisburg Gateway (DGT) împreună cu Cosco Shipping Logistics, Hupac SA și HTS Group până în 2023.

Pentru a implementa transformarea energetică completă a celui mai mare port interior din lume, duisport și Institutul Fraunhofer pentru Tehnologia Mediului, Securității și Energiei UMSICHT au analizat și adaptat tehnologii ca parte a proiectului „enerPort” – Modele dezvoltate. Acum, în faza a doua a proiectului, următorul pas este instalarea unui sistem de energie durabilă în terminalul DGT, sistem care unește sursele de energie regenerabilă, dispozitivele de stocare a energiei, consumatorii și alte diverse tehnologii cu hidrogen. Componentele cheie pentru aceasta sunt sistemele de celule de combustibil și motoarele cu hidrogen pentru generarea de energie electrică, precum și stocarea bateriilor.

„În mod specific, vom implementa un concept de energie durabilă, care utilizează hidrogen și care vizează un grad ridicat de autosuficiență”, a declarat Alexander Garbar, șeful adjunct al departamentului de dezvoltare corporativă și manager de sustenabilitate la duisport.

„O rețea de energie locală inteligentă cuplează și controlează energiile regenerabile sub formă de sisteme de căldură și energie pe bază de panouri fotovoltaice și pe bază de hidrogen cu sisteme de stocare a energiei electrice și termice, precum și cu sisteme de stocare a hidrogenului, alături de consumatori, cum ar fi sisteme de furnizare a energiei la mal, stații de încărcare și sisteme de macarale“, a completat oficialul.

Odată cu terminalul DGT, capacitatea de manipulare a duisportului crește și ea, de exemplu capacitatea pentru China ajunge la 100 de trenuri pe săptămână.