În mai 2022, producătorul de anvelope premium Hankook va lansa iON, prima sa familie de anvelope special concepute pentru vehiculele electrice. Prin această abordare, compania dorește să aducă o contribuție decisivă, din perspectiva alegerii anvelopelor, la avansarea tranziției mobilității către vehicule cu emisii zero. Printre caracteristicile noii anvelope iON se numără reducerea în continuare a rezistenței la rulare, reducerea semnificativă a zgomotului de rulare și rezistența ridicată. În comparație cu anvelopele convenționale, pentru șoferii de mașini electrice, acest lucru înseamnă o autonomie mai mare la fiecare încărcare a bateriei și o experiență de conducere mai plăcută. În plus, noile produse Hankook iON sunt concepute special pentru momentele de torsiune mari produse instant de vehiculele electrice puternice.
Produsele iON vor fi disponibile inițial în trei modele la lansarea pe piață, în dimensiuni între 18 și 22 de inchi: în Europa din mai 2022 ca modelul de anvelope de vară Hankook Ventus iON S și din septembrie 2022 pentru sezonul de iarnă ca Hankook Winter i*cept iON.Anvelopa Hankook Ventus iON A va fi disponibilă ca versiune pentru toate anotimpurile pentru piața nord-americană. Alte modele specifice de produse sunt în curs de dezvoltare.
Sanghoon Lee, președintele Hankook Tire Europe: „Odată cu introducerea acestei noi familii de anvelope iON, compania noastră recunoaște tot mai mult creșterea rapidă a cererii de vehicule electrice și nevoia asociată de anvelope adecvate, inclusiv în ceea ce privește nevoia de anvelope de schimb. Această nouă generație de anvelope va ajuta la optimizarea eficienței vehiculelor electrice în utilizarea de zi cu zi.”
Potrivit previziunilor serviciului de informare IHS Markit, ponderea globală a automobilelor electrice alimentate cu baterii în vânzările totale de vehicule va crește cu 36,6% anual, de la cota actuală de piață de 6,4% la 29,5% până în 2028. Deoarece anvelopele Hankook iON fac posibilă parcurgerea mai multor kilometri per încărcare a bateriei în comparație cu anvelopele standard, ele pot contribui, de asemenea, la reducerea în mod semnificativ a emisiilor de CO 2 din traficul rutier.
Transfer de tehnologie între sporturile cu motor electric și șosea
Fiind unul dintre cei mai importanți producători de echipamente originale din lume pentru vehicule electrice de la mărci de mașini premium, inginerii de dezvoltare Hankook și-au aratat deja de mai multe ori expertiza în acest segment solicitant. Anvelopele pentru echipare originala de la Hankook care au fost optimizate pentru electromobilitate sunt deja folosite de Audi, BMW, Porsche, VW și alte mărci de top.
Începând cu sezonul 2022/2023, producătorul de anvelope premium va demonstra, de asemenea, expertiza tehnică pe care a dobândit-o în domeniul sustenabilității și al mobilității de înaltă performanță, în calitate de furnizor în lumea sporturilor cu motor electric, așa cum a fost desemnat de Fédération Internationale de l’Automobile (FIA).
Noile anvelope iON îndeplinesc cerințele exigente de zi cu zi pentru anvelopele EV datorită unui set extins de măsuri tehnice. În special, Hankook a contracarat masa mai mare a vehiculelor electrice, cauzată de greutatea considerabilă a bateriilor, cu o capacitate de încărcare mai mare. Printre altele, fibrele de aramidă foarte rezistente contracarează în mod eficient forțele de deformare cauzate de torsiunea deosebit de mare din vehiculele electrice. Compoziția benzii de rulare, care conține o proporție ridicată de rășină naturală, asigură, de asemenea, o durabilitate exemplară și o uzură redusă. O altă caracteristică specială a noii compoziții este proporția ridicată de uleiuri naturale. Acest lucru nu numai că face ca produsele iON să fie mai durabile în general, dar are și un efect pozitiv asupra numărului de kilometrii parcurși cu aceste anvelope.
Niveluri optimizate de zgomot
Un alt obiectiv a dezvoltării a fost acela de a realiza anvelope care să ruleze cât mai silențios posibil. Tehnologia Hankook sound absorber™, în combinație cu designul specific al modelului integrat în produsele iON ale companiei, reduce semnificativ zgomotul interior.
Klaus Krause, Directorul Centrului Tehnic Hankook Tire Europe din Hanovra, Germania: „Suntem deosebit de mândri că noua anvelopă de vară Hankook iON, de exemplu, a obținut un calificativ A/A/A pe eticheta din UE pentru anvelope. Acest scor reprezintă cea mai înaltă performanță în ceea ce privește rezistența la rulare, aderența pe teren umed și zgomotul produs de anvelopa.”
Noile statistici arată că Volvo Trucks a fost lider de piață pentru camioanele grele complet electrice în Europa în 2021, cu o cotă de piață de 42%. În 2021, compania a primit, din întreaga lume, comenzi, inclusiv scrisori de intenție de a cumpăra, pentru peste 1.100 de camioane electrice.
Industria internațională de camioane trece printr-o transformare către un transport mai durabil, deoarece vânzările de camioane grele electrice cu baterii încep să crească, Europa fiind fruntașă. Un număr tot mai mare de camioane grele complet electrice au început deja să circule pe drumurile publice.
Statisticile grupului de analiză a pieței IHS Markit arată că în cursul anului trecut au fost înregistrate în total 346 de camioane electrice (≥16 tone) în Europa – o creștere de 193% față de 2020. Volvo Trucks are cea mai mare cotă de piață, cu 42%. Țările din Europa cu cele mai multe camioane electrice înmatriculate (≥16 tone) sunt Elveția, Norvegia, Suedia și Țările de Jos.
„Suntem hotărâți să conducem revoluția camioanelor electrice, iar poziția noastră de lider pe piață în Europa este dovada că facem exact asta. Chiar dacă volumele sunt încă mici, observăm o creștere rapidă a interesului, atât în Europa și America de Nord, cât și în alte părți ale lumii”, spune Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
Volvo Trucks a început producția de serie de camioane electrice în 2019, fiind una dintre primele mărci de camioane din lume care a făcut acest lucru. Când producția modelelor electrice de mare capacitate Volvo FH, Volvo FM și Volvo FMX va începe în această toamnă, Volvo va avea cea mai completă linie electrică din industria de camioane la nivel mondial. Volvo a livrat vehicule electrice către clienți din Europa, America de Nord și Australia. Obiectivul companiei este ca jumătate din vânzările totale de camioane să fie electrice până în 2030.
„În mod clar, aceste cifre arată că am început foarte bine în vânzări. Odată cu gama mai largă de camioane electrice, va fi posibilă electrificarea a aproape jumătate din transporturile rutiere grele. Această proporție va crește și mai mult pe măsură ce distanța pe care o pot parcurge camioanele electrice crește și infrastructura de încărcare a camioanelor grele devine în continuare dezvoltată”, afirmă Roger Alm.
Statistici IHS Markit privind numărul total de camioane înregistrate (≥16 tone) în Europa în 2021, cu excepția Regatului Unit:
Țară | Volumul total al pieței 2021 |
Elveția | 77 |
Norvegia | 56 |
Suedia | 47 |
Olanda | 42 |
Germania | 37 |
Franța | 25 |
Danemarca | 21 |
Spania | 11 |
Italia | 9 |
Ungaria | 7 |
Polonia | 4 |
Belgia | 3 |
Republica Cehă | 2 |
Finlanda | 2 |
Irlanda | 2 |
Austria | 1 |
Sumă totală | 346 |
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit