Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua reglementare a BOSS (Buletinul oficial al securității sociale din Franța) nu se referă doar la indemnizația pentru șoferii care nu ajung noaptea acasă, și care ar urma să fie impozitată, ci și la indemnizațiile forfetare pentru masă, dacă ținem cont de faptul că în capitolul Cheltuieli Profesionale din Buletinul aplicabil de la 1 aprilie 2021 se menționează o indemnizație forfetară de 9,40 de euro, nu de 13,92 de euro, ca în Convenția Colectivă. Aici se spune că, în ceea ce privește costul cu mesele șoferilor de camion, alegerea de către angajator a indemnizației forfetare îl scutește de obligația de a avea facturi de la restaurant. Deoarece șoferii francezi mănâncă în general la restaurant, angajatorul poate deduce din costurile sale indemnizația destinată compensării acestor cheltuieli, iar alocația respectivă se consideră că este folosită conform scopului său pentru partea care nu depășește 19,10 euro (valoarea pentru 2021).

Se consideră că șoferul a luat masa la restaurant dacă dovedește timpul de pauză pentru această masă, altfel plafonul de scutire este cel al indemnizației pentru mesele din afara cantinelor firmelor (9,40 de euro). Cu alte cuvinte, trebuie identificată o perioadă de odihnă pentru ca indemnizația de masă de 13,92 euro să fie considerată ca rambursând costul unei mese luate la restaurant, altfel limita de scutire de taxe este de 9,40 de euro, pentru că 4,52 de euro/masă se supun contribuțiilor sociale (diferența dintre cei 13,92 de euro din Convenția Colectivă de Muncă și 9,40 de euro, limita de scutire de taxe a indemnizațiilor pentru mese care nu sunt luate la restaurant). De exemplu, dacă șoferul conduce de la 11.45 la 14.45, obține indemnizația de 13,92 de euro, dar 4,52 de euro vor fi supuși taxelor. Dacă face o pauză de la 11.30 la 12.45, indemnizația va fi de 13,92 de euro, ca și până acum, iar dacă face o pauză de la 12.00 la 12.30 indemnizația va fi de 13,92 de euro, ca și până acum.

Când șoferii sunt obligați, din cauza programului, să ia o gustare și apoi masa la restaurant, la ore fixe, dacă angajatorul le plătește indemnizația (fie cea de 9,40 de euro, fie cea de 19,10 euro), aceasta se consideră că este folosită conform scopului ei și nu se supune impozitării.

Buletinul oficial al securității sociale (BOSS) din Franța tocmai a publicat o notă care, dacă se va păstra, riscă să aibă un impact major asupra firmelor de transport și șoferilor: faptul că un camion are cușetă nu permite, el singur, acordarea indemnizației de cazare de care poate beneficia șoferul. Ci, dacă se demonstrează că acesta nu are cheltuieli de cazare, înseamnă că indemnizația de cazare nu este folosită conform obiectului ei și deci trebuie reintrodusă în veniturile supuse cotizațiilor sociale, pe când acum ea este o sumă netă, neimpozitată.

Dacă firmele de transport vor ca sumele zilnice pe care le plătesc șoferilor să nu fie impozitate, aceștia trebuie să le justifice prin note de cheltuieli. Pentru angajatorii care, cu acordul salariaților, aplică DFS (Declararea Situațiilor Financiare), această modificare nu are niciun impact, deoarece indemnizațiile primite cu titlu de rambursare a cheltuielilor profesionale sunt deja integrate în veniturile supuse impozitelor și taxelor, înainte de aplicarea abaterii forfetare pentru cheltuieli profesionale.