Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După închiderea portului Yantian ca urmare a creșterii infecțiilor cu Covid-19 din China, a venit rândul Ningbo Zhoushan, care este al treilea port de containere din lume (cu 30 de milioane de TEU pe an). Presa chineză raportează că terminalul de containere Ningbo Meidong a înregistrat un caz de virus pozitiv în rândul andocatorilor în dimineața zilei de 11 august și, prin urmare, a decis să oprească activitatea. Acest terminal este utilizat de principalele companii de transport maritim care deservesc Europa – inclusiv cele ale Ocean Alliance – și care deturnează navele de containere din Shanghai, anunțând, de asemenea, posibile întârzieri la sosirea containerelor în Europa.

Nu se știe cât va dura închiderea terminalului de containere Ningbo Meidong, care mută aproximativ un sfert din containerel. Închiderea terminalului internațional de containere Yantian, care a avut loc în luna mai, a durat trei săptămâni, cu consecințe grave asupra traficului de containere pentru Europa (și nu numai). În plus, Typhoon In-Fa a închis mai multe aeroporturi din sudul Chinei la sfârșitul lunii iulie, reducând manipularea containerelor cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Asociației Porturilor din China.

Preocupările expeditorilor nu sunt legate de acest port, deoarece alte porturi chineze importante sunt supuse restricțiilor, inclusiv cele din Zhengzhou, Nanjing, Beijing, Wuhan, Yantai și Shanghai. Și acest lucru se întâmplă într-o perioadă de vârf a comenzilor de transport. 

Seatrade Maritime News estimează că întârzierile din transportului de containere între China și Europa au crescut în medie între 7 zile și jumătate și 8 zile și jumătate. Situația este, de asemenea, critică și în Statele Unite, unde coada navelor-container care așteaptă andocarea crește în marele port din Los Angeles și Long Beach, ajungând la 30 de unități.