Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În urma negocierii cu guvernul spaniol, Comitetul Național (care reprezintă firme de transport ce dețin circa 80% dintre camioanele din această țară, cele mai multe aparținând unor șoferi independenți și unor societăți mici și mijlocii) primește 500 de milioane de euro pentru a compensa scumpirea motorinei. Iar vineri, 25 martie, după ce va avea loc și întâlnirea din cadrul Consiliului Europei, urmează să se decidă cum să fie folosiți acești bani în conformitate cu ce s-a făcut și în alte țări. Sprijinul guvernului va semăna cel mai mult cu cel din Franța, unde o parte din preț va fi suportată de la buget și o alta de către distribuitorii și vânzătorii de carburant.

În orice caz, banii vor fi folosiți pentru reducerea efectivă a prețului motorinei din momentul când va intra în vigoare Decretul Regal de Lege care va fi aprobat pe 29 martie. Iar reducerea prețului nu se va face prin impozitare, deoarece transportul rutier din Spania beneficiază de cea mai mică impozitare permisă de reglementările europene, nemaiîntâlnită în alte țări.

CNTC subliniază că s-a decis și returnarea lunară a unei părți din acciză, ceea ce va contribuii la îmbunătățirea lichidităților firmelor spaniole de transport în aceste momente de criză. Iar indicele de variație a prețului se va publica săptămânal, ceea ce va duce la transferarea mai rapidă în tarif a scumpirii combustibilului, datorită clauzei de revizuire automată a prețului de transport, convenită prin Decretul Regal de Lege din 1 martie.

CNTC apreciază că aceste măsuri sunt binevenite, deși alte asociații profesionale din Spania nu le consideră suficiente.