Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

INATECH Packaging, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții complete de ambalare din România, anunță încheierea unui nou parteneriat strategic cu grupul corporativ german Schaumaplast. Cu THERMOCON, Schaumaplast are propria sa unitate de afaceri pentru dezvoltarea, producerea și clasificare a ambalajelor termice pasive. Aceste soluții avansate sunt utilizate pentru expedierea produselor farmaceutice și biotehnologice sensibile la temperatură.

Prin consolidarea parteneriatului, INATECH Packaging și grupul Schaumaplast urmăresc să se extindă pe piața farmaceutică și în domeniul biotehnologiei, două sectoare care proliferează în România, dar și pe alte piețe locale, precum industria alimentară și comerțul electronic. Astfel, INATECH Packaging este primul furnizor din România care oferă soluții complete și precalificate pentru transportul produselor termosensibile.

„Suntem încântați să ne consolidăm parteneriatul cu Grupul Schaumaplast pentru a aduce soluții inovatoare de ambalare termică în industria farmaceutică și biotehnologică din România, zone în care cererea a crescut constant în ultimii ani. Mai mult, intrăm într-un nou parteneriat cu grupul german, în contextul în care piața farmaceutică locală se află pe o pantă ascendentă, cu o nevoie tot mai mare de soluții de ambalare și răcire pentru protecție a produselor cu temperatură controlată. Prin această colaborare ne dorim să devenim lider în furnizarea de ambalaje pe piața farmaceutică, oferind soluții de ambalare complete și precalificate, cu un nivel ridicat de protecție, pentru transportul produselor termosensibile pentru a răspunde cerințelor tot mai exigente ale clienților noștri din aceste sectoare vitale pentru economia țării”, spune Cristian Bădescu, CEO INATECH Packaging.

Prin parteneriatul cu INATECH Packaging pentru dezvoltare în România, grupul Schaumaplast aduce experiența și inovația necesare dezvoltării de soluții termice personalizate și de încredere sub brandul THERMOCON. Astfel, este oferită o gamă completă de soluții de ambalare Cold Chain adaptate cerințelor și reglementărilor industriei farmaceutice și biotehnologice, pentru expediere în condiții de temperatură controlată.

„Pe măsură ce cererea de soluții termice pasive continuă să crească pe piața din România, suntem încântați să ne consolidăm parteneriatul cu INATECH Packaging. Fiind un client de lungă durată al THERMOCON, expertiza INATECH îl face un partener ideal și puternic. Clienții români pot beneficia de asistență personalizată printr-un distribuitor dedicat, care primește îndrumări în limba lor maternă. În plus, aceștia se pot aștepta la timpi de răspuns rapid prin stocarea locală a produselor noastre THERMOCON. Împreună cu INATECH Packaging, anticipăm cu nerăbdare să oferim soluții inovatoare de Cold Chain pentru piața din România”, declară Markus Hoffmann, Managing Director Schaumaplast Group.

THERMOCON oferă o gamă largă de soluții de ambalare termică pasivă, inclusiv sisteme complete precalificate, opțiuni modulare și un portofoliu larg de elemente de răcire, simulare virtuală și testare dedicată camerelor climatice. INATECH Packaging asigură un stoc permanent de ambalaje selectate pentru industria farmaceutică.

Astfel, pe baza unor teste precalificate, este asigurat întregul sistem de protecție necesar pentru menținerea condițiilor de temperatură la frig (< – 15 grade Celsius), rece (+2 până la +8 grade Celsius) sau ambiantă (+15 până la +25 grade Celsius), chiar și la fluctuații de temperatură externă, ca răspuns la cererea tot mai mare de soluții de răcire pasivă pe piața din România.

În ceea ce privește tipul de produse, în 90% din cazuri, companiile achiziționează soluții complete de protecție, cutii termice cu capacități diferite și elemente de răcire utilizate pentru transportul produselor farmaceutice și biotehnologice termosensibile. Astfel, în cele mai multe cazuri, ambalajele de tip cutie termică pentru paleți, din gama Pallet Line, sunt solicitate pentru transport termic pentru cantități mari, până la 1.210 litri, pe o perioadă de până la 5 zile, urmate de cele din gama Classic Line cu o capacitate de încărcare de până la 70 de litri.

Odată cu cererea de soluții de ambalare personalizate și inovatoare pentru industria farmaceutică, INATECH a dezvoltat și un segment de servicii complementare pentru ambalajele THERMOCON: depozitare intermediară pentru produse farmaceutice sensibile, prerăcire, congelarea elementelor de răcire sau a ambalajelor și asamblarea soluțiilor termice. Astfel, prin dezvoltarea ofertei de ambalaje și servicii complementare pentru companiile farmaceutice, în următorii ani, INATECH Packaging își propune să transforme ambalajele cu temperatură controlată pentru industriile farmaceutice și biotehnologice în al doilea cel mai mare segment de vânzări al companiei.

Așa cum știm deja, UE și SUA și-au exprimat dorința de a-și consolida autonomia strategică, bazată în special pe diversificarea lanțurilor de aprovizionare, decizie impulsionată mai ales de pandemia de Covid-19. Dar aceasta este o ambiție complexă de pus în aplicare, după cum reiese și dintr-o analiză Upply referitoare la supply chain, care își propune să sublinieze diferențele principale dintre strategia UE și strategia SUA din ultimii doi ani, cu accent pe două tipuri de activități: diversificarea offshoring către alte țări, cum ar fi ASEAN și India, și nearshoring, apropierea de regiuni aflate în zonă, cum ar fi Turcia, țările din Europa Centrală și de Est (ECE) și Africa de Nord pentru UE și Mexic pentru SUA. Și mai specific, articolul se concentrează asupra comerțului intermediar cu bunuri, un indicator bun pentru măsurarea lanțului valoric.

Importurile UE de bunuri intermediare din China au crescut în mod vizibil de-a lungul anilor, așa cum arată graficul alăturat, în timp ce cererea SUA de bunuri intermediare chinezești a scăzut din 2019 încoace, cu excepția industriei auto, unde inițial a fost un declin, apoi volumele au revenit.

Pentru diversificarea offshoring în domeniul telecomunicațiilor, ASEAN și Taiwan sunt cele mai populare două soluții, doar o cantitate modestă de importuri fiind deturnată către furnizorii indieni. Cu toate acestea, investițiile străine masive în industriile producătoare de telefoane mobile din India ar putea duce la o creștere a ponderii acestei țări.

În cazul industriei calculatoarelor, în SUA cota produselor din China a scăzut mult din 2019 încoace, de la 30% în 2018 la 12% în 2021, fiind compensată de importurile mai mari din ASEAN, Taiwan și Coreea de Sud, iar în UE au crescut importurile din ASEAN și Taiwan, dar și cele din China au fost constant mai mari în ultimii cinci ani, în timp ce a scăzut cantitatea cumpărată din Japonia, Coreea și SUA.

Două industrii în care strategia SUA și cea a UE în relație cu China seamănă sunt auto și farmaceutică: în ambele regiuni cota de piață a produselor intermediare din China este modestă, dar în creștere constantă în ultimii doi ani.

În cazul industriei auto, China a devenit cel mai mare furnizor extern de bunuri intermediare pentru automobile de pe piața UE și al doilea cel mai mare de pe piața americană, după Mexic. Cu toate acestea, lockdown-ul strict din primăvara lui 2022 din Shanghai – hub-ul de producție auto din China – ar putea accelera reconfigurarea lanțului de aprovizionare în această industrie.

În cazul produselor chimice și farmaceutice, pandemia a accelerat exporturile chineze către UE și SUA. Potrivit Eurostat, importurile UE de produse chimice ecologice din China au crescut cu 268% în primele patru luni din 2022 față de 2019, determinate mai ales de creșterea cererii din Germania. Pe de altă parte, valoarea exporturilor chineze către SUA a crescut față den 2019 cu 71% pentru produse chimice ecologice și cu 521% pentru produse farmaceutice, în timp ce importurile totale din SUA pentru acestor două categorii au crescut doar cu 32%, respectiv 30%. În ceea ce privește nearshoring-ul, el poate fi găsit în industria textilă și auto și ceea ce a determinat tendința de a căuta furnizori în zone mai apropiate a fost costul record al transportului de marfă. În aceste două industrii poate fi observată clar divergența în ceea ce privește traiectoria UE și SUA: în cazul UE, ponderea tot mai mare a importurilor din țări precum ASEAN nu a scăzut cererea de produse chinezești, dar în cazul SUA, o activitate comercială mai intensă cu furnizori alternativi din aceste două industrii a dus la o erodare a cotei Chinei.