Începând cu data de 1 septembrie, în Ungaria, amenzile pentru infracțiunile rutiere vor fi majorate cu 30%. Această modificare se aplică tuturor șoferilor și companiilor de transport.
Creșterea amenzilor va afecta o varietate de încălcări rutiere, inclusiv depășirea vitezei, încălcările legate de timpul de conducere și greutatea vehiculului. Aceasta înseamnă că atât șoferii de autovehicule de pasageri, cât și cei de camioane vor trebui să fie atenți în privința respectării regulilor de circulație.
De asemenea, este de remarcat că unele amenzi vor fi aplicate atât șoferului de camion, cât și proprietarului companiei, în special în cazul încălcărilor grave, precum falsificarea tahografului. Responsabilitatea pentru respectarea regulamentelor va cădea pe umerii ambelor părți, punând o presiune suplimentară asupra respectării normelor.
Daca pana acum, sanctiunea pentru manipularea unui tahograf era doar economica, cu noile masuri adoptate de Spania, aceasta devine infractiune pedepsita cu inchisoarea, potrivit
www.transporteprofesional.es. Parchetul pentru Siguranta Rutiera a anuntat toate organele de supraveghere si inspectie a traficului si transporturilor despre pedeapsa care trebuie aplicata in caz de manipulare frauduloasa a tahografului, dupa hotararea dictata de Curtea Suprema. Asta inseamna ca, de acum inainte, falsificarea datelor din tahograf vor duce la inchisoare, iar actiunea de manipulare a unui astfel de echipament se extinde la urmatoarele actiuni: amplasarea magnetilor, duplicarea senzorilor de miscare, hacking-ul softului tahografului sau utilizarea unor carduri contrafacute sau pe numele altei persoane sau companii. Documentul extras din tahograf va fi luat in considerare in ancheta juridico-penala ca act oficial.
Prin urmare, de acum incolo, manipularea tahografului va fi pedepsita cu pana la trei ani de inchisoare, iar ancheta nu se va limita numai la sofer, ci si la proprietarul, managerul sau angajatul companiei care detine vehiculul sau la service-ul care efectueaza manipularea mentionata. Astfel, cercetarea s-ar putea concentra pe a afla daca angajatorii sunt la curent si accepta aceste practici. Parchetul a dat asigurari ca va contacta Directia Generala a Traficului, Directia Generala a Transporturilor Terestre, Directiile de Transport, Asociatiile patronale si sindicatele, pentru a le informa despre noua masura si pentru a intocmi un protocol de actiune.