Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe lângă haosul creat la nivel intern, prin dispunerea impozitării retroactive a diurnelor şi amendarea transportatorilor cu sume pe care nu vor putea niciodată să le plătească, statul român este în pragul unui scandal la nivel european, din cauza faptului că nu are prerogative de colectare şi reţinere a taxelor pe care şoferii, consideraţi ca fiind detaşaţi, ar trebui să le plătească statelor pe teritoriul cărora şi-au desfăşurat activitatea. Este vorba despre acele situaţii în care intervine „introducerea în cauză a altor state membre UE”, atunci când în decizia de impunere se reţine faptul că în mod excepţional activitatea salariaţiilor s-a desfăşurat pe teritoriul altor state membre, a explicat Adrian Mihăiţă Pui, coordonatorul casei de avocatură Luduşan, din Târgu Mureş, în cadrul video-conferinţei Tranzit.

În cazul în care rezoluţiile instituţiilor române sunt contradictorii – Inspecţia Muncii şi Casa Naţională de Pensii Publice, pe de o parte, şi ANAF, pe altă parte – autorităţile străine pot declanşa procedura de infrigement asupra României, pe motiv că se încalcă prevederi ale Tratatului de aderare la UE, şi, în acelaşi timp, se pot raporta la regulamentul 883/2004 şi pot face acea afiliere forţată a salariaţilor din ţara noastră la sistemul lor de asigurări sociale.

Problema este şi mai serioasă din perspectiva acelor hotărâri definitive ale instanţelor, în care se stipulează că locul muncii a fost un alt stat UE decât România.

Videoconferinta integrala: