Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit ING Research, deficitul de șoferi de camion rămâne principalul obstacol în calea creșterii transportului rutier în 2022. Cifrele folosite de ING sunt impresionante: în prezent sunt listate 11.650 de posturi vacante în Olanda pentru posturile de șofer C sau CE.

Această cifră corespunde unui raport de o ofertă de muncă pentru fiecare 8 șoferi activi, ceea ce reprezintă un record absolut. Pentru sectorul transport & logistică în ansamblu, raportul este și mai mare, de 1 din 20. Potrivit ING, acest lucru trebuie privit ca o consecință a îmbătrânirii populației șoferilor activi – o treime dintre șoferii activi din Țările de Jos au peste 55 de ani – și salariul redus comparativ cu alte slujbe la îndemâna cetățenilor olandezi. Așa se face că, la fel ca în Germania, un procent semnificativ din șoferii care lucrează astăzi pe camioanele înmatriculate în Olanda sunt cetățeni din țările sărace ale UE sau extracomunitari. Mulți puși la dispoziție de agențiile de muncă specializate.