Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În ciuda faptului că pot folosi clauza de combustibil în facturarea curselor de transport, transportatorii francezi sunt foarte afectați din cauza creșterii continue a prețurilor la pompă.

Asociația FNTR i-a scris premierului Jean Castex, susținând că “firmele sunt secătuite de resurse și perspectivele sunt foarte sumbre” și că majorările “îi fac pe mulți transportatori să se îndoiască de capacitatea lor de a-și continua activitatea fără a înregistra pierderi”. Prin urmare, scăderile veniturilor din transport sau chiar falimentele se vor înmulți. Asociația solicită o întâlnire urgentă cu ministerele Economiei și Transporturilor pentru a stabili măsuri de sprijin economic “puternice și imediate”. Printre acestea se numără scutiri de taxe și contribuții la asigurările sociale și prime de inflație bazate pe cifra de afaceri sau pe kilometrii parcurși.

În timp ce asociațiile caută un dialog cu guvernul, unii transportatori rutieri au inițiat proteste pe marginea drumului. Acestea au fost organizate în cadrul mai multor noduri rutiere pe parcursul weekend-ului, multe dintre ele ad-hoc sau convocate de filialele locale ale asociațiilor. Revendicările cristalizate în urma acestor proteste spontane sunt variate și includ înghețarea anumitor taxe, cum ar fi Ticpe, taxa pe consumul de produse energetice. Cererile de până acum au fost respinse de guvern.

Încă de sâmbătă, 12 martie, au apărut primele consecințe ale acestor negocieri eșuate, cum ar fi demonstrații în ritm de “melc” ale camioanelor pe autostrăzile A1 și A15, în partea de nord a țării, care au provocat cozi lungi de vehicule. Guvernul francez a răspuns prin anunțarea unei reduceri de 15 cenți pe litru pentru motorină timp de 4 luni, începând cu 1 aprilie, ceea ce nu va fi suficient pentru a rezolva criza transportului rutier.