Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Trucks Romania a livrat în România aproape 1.300 de camioane noi Volvo de peste 16 t, cu 45% mai multe decât în 2021, ceea ce face ca rezultatul din 2022 să fie al doilea cel mai bun de după criza economică anterioară, după 2016.

Ca de obicei, modelul Volvo Trucks cel mai bine vândut în România a fost FH, cu circa 90% din livrări, restul fiind șasiuri. „Acesta este, în general, mixul nostru de produse“, subliniază Per Forsberg, director general Volvo Romania, „în condițiile în care în ansamblul pieței românești raportul este de 80%-20%. Istoric vorbind, șasiurile pot ajunge la 20-25%, nu mai mult – deși continuă să se organizeze licitații în România – din cauza limitărilor din producție sau legate de capacitatea financiară a potențialilor cumpărători.“

Cea mai mare flotă din 2022 a numărat 160 de camioane, livrate în opt luni, și în afară de aceasta au mai fost două între 50 și 100 de unități și restul sub 15 vehicule/client.

Livrările către filialele unor multinaționale au continuat, deci companiile prezente la noi cumpără încă vehicule pe care le înmatriculează în România, însă diferența față de anii anteriori este că, din cauza Pachetului Mobilitate mai ales, nu se mai înființează filiale noi ale unor companii străine. În 2022 în cazul Volvo Trucks cel mult 10% dintre cele 1.300 de camioane înmatriculate în România aparțin unor multinaționale.

Clienții români preferă să achiziționeze sisteme opționale care scad consumul de carburant, dar în aceeași măsură sisteme opționale care cresc confortul și siguranța șoferului, mai ales în condițiile crizei de conducători auto din ultimii ani. În ceea ce privește eficiența consumului, este important de spus că peste 80% dintre camioanele Volvo FH vândute în România au motor turbocompound și pachet I Save. Cât privește siguranța, deoarece 15% dintre cele circa 19.000 de accidente rutiere mortale din Europa implică vehicule grele, Volvo Group lucrează la o viziune Zero Accidente, deci la un sistem de transport sigur pentru toți participanții la trafic, pornind de la ideea că acest deziderat necesită eforturi din partea mai multor actori interesați, nu numai a producătorilor de camioane. Compania are încă din 1969 o echipă, ART, care analizează un număr foarte mare de accidente rutiere și cum s-au comportat vehiculele Volvo în astfel de cazuri, pentru a dezvolta sisteme de siguranță activă și pasivă și a face ca mașinile și interacțiunea lor cu sistemul de transport să fie mai sigure. Camioanele singure nu pot îmbunătăți însă siguranța, consideră producătorul suedez, ci ea depinde și de condițiile de pe șosele, de viteză, de starea generală a vehiculelor, de educația privind siguranța rutieră etc.