Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Luna trecută, Logistiek.nl a prezentat Top 100 furnizori de servicii logistice din 2022 din Olanda, iar una dintre companiile care au făcut un salt uriaș în clasament, dar care are scor mare și la capitolul inovații, este Versteijnen Logistics Group din Tilburg. De aceea asociația de transport și logistică TLN a fost curioasă să afle ce face această firmă în domeniile depozitării inteligente, gestionării lanțului logistic și utilizării platformelor digitale.

Versteijnen Logistics Group face livrări directe către clienți din întreaga Europă și, pe lângă transport pentru diverse segmente, s-a concentrat în ultimii ani și asupra omnichannel. Firma face expedieri B2C și B2B din diferitele depozite și fiecare clădire a sa are propriul obiectiv și propria expertiză.

În plus, Versteijnen are și o companie soră, IDS, care e ocupă doar de gestionarea lanțului logistic și de activități legate de turnul de control și asigură optimizarea rețelei între clienți și furnizori.

Unul dintre depozite este echipat cu AutoStore, un sistem automat de depozitare și colectare care utilizează roboți. Versteijnen a fost una dintre primele companii care au achiziționat un AutoStore, care acum funcționează la capacitate maximă și a fost extins la 40.000 de tăvi și 35 de roboți. Datorită acestora din urmă, angajații nu trebuie să meargă mulți metri, ci tava vine cu ajutorul robotului, iar oamenii trebuie doar să împacheteze articolul. Uneori ei mai merge printre rafturi pentru produse mai mari care nu se potrivesc într-o tavă, și tocmai de aceea întotdeauna, chiar și peste 10 ani, va fi nevoie și de personal, pe lângă roboți. AutoStore este perfect pentru articole din magazinele online, îmbrăcăminte și piese de schimb, dar pentru produsele chimice, de exemplu, nu se poate folosi.

Printre obiectivele Versteijnen din următorii ani se află automatizarea ambalajelor, dar compania încă analizează soluțiile de pe piață și nu a reușit să ajungă la o concluzie despre cum să abordeze cel mai bine această activitate, deoarece complexitatea este mare: mulți clienți ar dori să folosească propria cutie, dar acest lucru nu permite o bună automatizare.