Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru a înțelege mai bine cum se explică lipsa semiconductoarelor și a altor materii prime care afectează multe sectoare, inclusiv producția de camioane, platforma Project44 a urmărit evoluția traficului maritim timp de doi ani. Conform platformei de mărfuri, întârzierile în transportul de mărfuri între China și restul lumii au crescut foarte mult de la un an la altul.

Pe rețelele logistice deja supraîncărcate, întreruperile sunt continue. Pentru multe întreprinderi, blocajele aprovizionării și creșterea costurilor de transport au un impact semnificativ asupra capacității lor de a satisface cerințele clienților, obligându-i să transmită costurile consumatorilor finali, ceea ce determină creșterea inflației globale.

Deși timpii de călătorie ai unor rute China-SUA (Coasta de Vest) au scăzut semnificativ în ultimele luni, datele colectate de Project44 arată o creștere a întârzierilor pe cele mai circulate rute. Aceste întârzieri (cauzate de diferitele tulpini ale Covid și de reapariția epidemiei în sud-vestul Chinei) arată clar fragilitatea lanțului de aprovizionare și, mai presus de toate, demonstrează că lumea este încă departe de a-și recâștiga ritmul dinainte de pandemie.

Traficul maritim între China și UE, de exemplu, a suferit întârzieri din ce în ce mai mari: de la o medie de 0,51 zile în iulie 2020, aceste întârzieri au crescut la 2,18 zile în iulie 2021 și, ocazional, până la aproape 12 zile dacă luăm exemplul navelor care călătoresc între Tianjin și Anvers.

Iar acesta e un motiv serios de îngrijorare pentru expeditori, mai ales odată cu apropierea sărbătorilor de sfârșit de an. Și asta pentru că expeditorii nu au o viziune globală și în timp real a întârzierilor navelor și a performanței transportatorilor.