Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Statele membre ale UE doresc să coopereze mai strâns în ceea ce privește colectarea amenzilor și a sancțiunilor pentru infracțiunile rutiere. Aproximativ 40% dintre infracțiunile transfrontaliere nu sunt pedepsite în prezent, a anunțat Parlamentul European. Prin urmare, negociatorii din partea Parlamentului și a statelor membre UE au convenit să consolideze procedurile de asistență administrativă între țări.

Țările UE au confirmat, de asemenea, acordul. Acesta mai trebuie să fie aprobat oficial de către Parlament și de miniștrii naționali.

Concret, potrivit Parlamentului, acordul prevede ca autoritățile din țara de origine a infractorilor rutieri să poată colecta în viitor amenzile și sancțiunile aplicate în alte țări. Condiția prealabilă este ca statul în care a fost comisă infracțiunea să solicite acest lucru, sancțiunea să fie mai mare de 70 de euro și să fi fost deja epuizate toate celelalte căi legale. Companiilor private le va fi interzis să colecteze amenzi de la străini.

Lista de infracțiuni rutiere va fi extinsă

Potrivit celor două instituții, va fi extinsă și lista de infracțiuni rutiere care pot declanșa proceduri transfrontaliere și pot duce la amenzi pentru conducere periculoasă.

Pe lângă abateri precum excesul de viteză sau conducerea în stare de ebrietate, astfel de infracțiuni vor include în viitor și parcarea și depășirea periculoasă, precum și părăsirea locului accidentului și nerespectarea liniilor continue. În Germania, contravențiile administrative se pedepsesc cu amendă, în timp ce amenzile sunt aplicate de instanțe în conformitate cu Codul penal și se bazează pe venitul contravenientului. După ce statele membre ale UE și parlamentul vor aproba acordul, noile dispoziții trebuie să fie transpuse în legislația națională. Pentru aceasta este prevăzută o perioadă de tranziție de 30 de luni. De asemenea, la nivelul UE se lucrează în prezent pentru a se asigura că interdicțiile de conducere și retragerea permiselor de conducere sunt puse în aplicare pe întreg teritoriul UE. Negocierile privind acest proiect sunt încă în curs de desfășurare.

sursa foto: ROADPOL

Răspândirea rapidă a variantei Omicron a virusului Sars-Cov-2 în Germania provoacă probleme serioase sistemului de producție și logistică din Germania, iar asociația profesională a companiilor de transport și logistică BGL și-a exprimat îngrijorarea cu privire la siguranța aprovizionării și comerțului. Purtătorul de cuvânt al asociației, Dirk Engelhardt, a declarat pentru ziarul RedaktionsNetzwerk Deutschland că trebuie activat un pact de transport cu guvernul federal, ținând cont că țara suferă deja de o penurie între 60.000 și 80.000 de șoferi de vehicule industriale.

În special, este necesar un plan de urgență. „De exemplu, dacă un val de infecții lovește șoferii care lucrează pentru un lanț de supermarketuri, înlocuitorii trebuie să fie găsiți rapid în alte companii de camioane pentru a asigura aprovizionarea punctelor de vânzare”, a spus Engelhardt, adăugând că această soluție ar trebui aplicată tuturor sectoarelor.

BGL solicită, de asemenea, o flexibilitate mai mare în ceea ce privește interdicțiile de conducere și de odihnă pentru șoferi și în aplicarea interdicțiilor de conducere de sărbătorile legale pentru vehicule industriale în cazul în care infecțiile cresc în transportul rutier. Asociația solicită, de asemenea, puncte mobile pentru testarea șoferilor de camion și se angajează direct în acest sens. De asemenea, “este important să creștem vaccinările pentru șoferi”.

Potrivit unui comunicat al asociației germane a transportatorilor, BGL, regula 3G pune o problemă majoră pentru mulți șoferi de camion pe distanțe lungi: ce fac dacă sunt pe drum patru sau cinci zile o dată, iar testul PCR sau testul antigen își pierde valabilitatea după 72 de ore sau după doar 24 de ore?

BGL, SVG și PS Nordhessen GbR oferă tuturor șoferilor de camion posibilitatea de se testa direct pe autostrada A 7 / A 49, fără căutări laborioase și consumatoare de timp și, mai ales, fără înregistrare prealabilă. Testul rapid Corona este gratuit în cadrul regulamentului de testare pentru cetățenii germani, însă și cei străini se pot testa pentru o taxă de 15 euro/test la SVG-Drive până la Lohfeldener Rüssel.

Accesul la centrul de testare Corona este semnalizat, iar în curând se vor deschide și alte centre de testare și în alte opriri de camioane SVG. Programul de lucru al centrelor de testare este: luni – vineri: 6:00 – 9:00 și 15:00 – 21:00. Sâmbătă și duminică: 9 a.m. – 6 p.m.