Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Portul uscat Khorgos de la granița dintre China și Kazahstan a deservit 7.000 de trenuri pe ruta China-Europa anul trecut.

În aceeași perioadă, Khorgos și-a extins capacitatea de reîncărcare a terminalului local de containere. Khorgos fiind una dintre puținele treceri de cale ferată de la granița cu China, unde se fac transbordări între trenurile cu ecartament de 1.435 și 1.520 mm.

În ultimii ani, din cauza creșterii exponențiale a traficului feroviar pe NJS, portul uscat a fost deseori un punct important unde existau congestii, iar trenurile trebuiau să aștepte mult timp pentru a fi autorizate. Cu scopul de a remedia aceste probleme și pentru a fi mai pregătiți pentru creșterea traficului, trenurile intermodale internaționale, respectiv infrastructura feroviară locală și de transbordare, încă este în curs de extindere.

În 2022, terminalul Khorgos a gestionat o medie de 19 trenuri pe ruta China-Europa, iar numărul maxim de trenuri deblocate într-o zi a fost de 27, a relatat agenția de presă Xinhua.

Trenurile care merg în China prin acest port uscat transportă 140 de categorii de mărfuri diferite, precum mașini și piese din Germania sau materii prime din țările din Asia Centrală. Încărcăturile ajung în provinciile Hebei, Henan, Jiangsu, Guangdong, Shanghai și Chongqing. În prezent, 76 de rute diferite de conexiuni intermodale trec prin Khorgos.

Așa cum v-am informat deja, de la finalul lui 2022 Marea Britanie a introdus restricții pentru camioanele înmatriculate în UE. De exemplu, cabotajul este de acum interzis pentru vehiculele din UE care ajung în Regatul Unit fără încărcătură și este permis, în limita a doua operațiuni, numai dacă ajung încărcate și livrează acolo întreaga încărcătură. În plus, transportatorilor din UE nu li se mai permite să efectueze transporturi combinate în Marea Britanie. Preluarea de către un vehicul din UE a semiremorcilor încărcate neînsoțite într-un port din Regatul Unit este considerată cabotaj și, prin urmare, face obiectul normelor privind cabotajul. Dar mișcarea remorcilor goale și a camioanelor goale nu este considerată cabotaj. Pe de altă parte, dacă se desfășoară sub acoperirea unui CMR, se consideră cabotaj.

Niciun vehicul din UE nu poate veni în Regatul Unit pentru a încărca și apoi a călători într-o țară din afara UE, cu excepția cazului în care este acoperit de un permis CEMT.

Vehiculele din UE pot intra în UK încărcate, pot descărca și apoi pot încărca mărfuri noi pentru a le aduce în statul membru de înmatriculare (transport bilateral) sau pentru a le livra într-un alt stat membru (cross trade). Vehiculelor din UE li se permite să intre descărcate pentru a ridica o marfă pentru transport către țara de origine sau către alt stat membru.