Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Hub-ul logistic Verona isi va schimba fata in urmatorii cinci ani. Comitetul interministerial pentru Planificare Economica (CIPE) a aprobat de curand ultima etapa care reproiecteaza intregul nod al orasului din Verona, in ideea insertiei noii linii de mare viteza Brescia-Verona-Vicenza, de-a lungul traseului Torino-Milano-Venetia. Proiectul preliminar al sectiunii de vest a fost deja aprobat in noiembrie 2019 (dar rezolutia a fost publicata in Jurnalul Oficial abia in aprilie 2020), iar acum s-au finalizat interventiile si pentru intrarea de est, pentru care au fost alocate 380 de milioane de euro.
Includerea traseelor de mare viteza in nodul Verona presupune o reproiectare a liniilor actuale si, mai presus de toate, a zonelor logistice si a interconexiunilor cu linia Brenner. Din punct de vedere al transportului de marfa, iese in evidenta dezafectarea definitiva a portului comercial Verona Porta Nuova. Aceasta structura si-a pierdut deja functia primara, de oprire traditionala pentru manipularea cailor ferate, reducandu-se la o zona pentru depozitarea vagoanelor si, temporar, loc de oprire pentru vehicule grele. La sfarsitul programului de extindere dezvoltat de Consortiul Zai si RFI, toate trenurile de marfa vor fi redirectionate catre interport. Proiectul preliminar aprobat de CIPE prevede constructia unui nou aeroport in Cason, cu trei noi piste la nord de linia de mare viteza Brescia-Verona, pentru a garanta independenta deplina a traficului de marfuri de cel de pasageri. Provocarea consta in inchiderea santierelor inainte sau in acelasi timp cu deschiderea tunelului Brenner.