Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 4 mai, Consiliul municipal din Milano a aprobat în unanimitate o ordonanță de zi care dorește să interzică circulația în zona B a tuturor camioanelor care nu au senzori care să detecteze prezența vehiculelor sau a persoanelor în unghiul mort. Interdicția ar trebui să se aplice între orele 06:00 și 22:00, în timp ce noaptea toate vehiculele ar putea circula. Deocamdată este vorba de un ordin de zi și nu de o măsură de reglementare, așa că nu există o dată de intrare în vigoare sau mai multe detalii despre categoriile de vehicule afectate.

Documentul se referă la iulie 2024, când va intra în vigoare interdicția la nivelul UE de a înmatricula vehicule comerciale noi fără senzori de unghi mort, dar municipalitatea din Milano intenționează să extindă interdicția de circulație pe timp de zi la toate vehiculele, inclusiv la cele înmatriculate înainte de iulie 2024. Ordinea de zi a fost aprobată după moartea unui biciclist care a fost călcat de o betonieră pe 20 aprilie, în timp ce vehiculul vira la dreapta. Un accident similar a provocat moartea unui alt biciclist pe 8 mai. Creșterea numărului de vehicule comerciale în Milano, în special a betonierelor și a vehiculelor de construcții, provine din creșterea numărului de șantiere pentru construcția de noi clădiri, aprobată chiar de consiliul municipal pentru a încuraja speculațiile imobiliare. Și având în vedere proiectele majore planificate pentru anii următori, cum ar fi cele de la triajele feroviare Farini și Porta Romana, numărul vehiculelor grele din oraș ar putea chiar să crească.