Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prevederile Pachetului Mobilitate 1, dintre care cele mai importante sunt întoarcerea camioanelor la sediul operatorului de transport la fiecare 8 săptămâni (conform regulamentului 1055/2020) şi aplicarea noilor măsuri privind detaşarea transnaţională (directiva 1057/2020), au fost transpuse în legislaţia naţională prin OG 12, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 98/31.01.2022. Ministerul Transporturilor urmează să notifice Comisia Europeană cu privire la adoptarea ordonanţei, care se va aplica la 3 zile de la publicare.

OG 12/2022 modifică mai multe acte normative: OG 27/2011 privind transporturile rutiere, OG 37/2007 privind regulile de conducere şi de odihnă pentru şoferi, OG 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Control în Transportul Rutier (ISCTR), dar şi legea 16/2017 privind detaşarea salariaţiilor în cadrul prestării de servicii transnaţionale. Singura prevedere care va intra mai târziu în vigoare, respectiv din 21 mai 2022, este obligativitatea licenţierii firmelor de transport cu flote de vehicule având masa maximă admisă cuprinsă între 2,5 şi 3,5 t, cu excepţia celor care fac transport în cont propriu.

Textul integral al OG 12/2022 poate fi consultat AICI.