Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Odată cu acordul dintre municipalitatea și regiunea italiana Novara s-a deschis calea pentru începerea lucrărilor la nodul feroviar de marfă de la Novara. Cu toate că detaliile proiectului erau deja conturate, o serie de aspecte rămăseseră încă nerezolvate, în principal în ceea ce privește rețeaua de drumuri locale și incluziunea ecologică într-un context relativ urbanizat.

Este cea mai mare investiție planificată în infrastructura feroviară de transport de marfă din nord-vestul Italiei. Calea ferată italiană, RFI va putea să pregătească proiectul executiv și să înceapă procedurile de licitație. Lucrările au o valoare de aproximativ 110 milioane de euro și se preconizează că vor începe în cursul anului 2024.

Cea mai importantă lucrare este construcția unui drum de acces pentru trenurile de marfă, care revoluționează accesul la terminal. Acesta din urmă începe la nord de Novara, unde se desprinde de linia Novara-Domodossola și trece pe sub autostrada A4 și linia de mare viteză Torino-Milano, ajungând direct la nodul Novara. În acest fel, trenurile de marfă vor avea acces direct la liniile de referință din nord, fără a fi nevoie să folosească triajul Novara, care rămâne în principal pentru trenurile de călători.

Noua interconexiune presupune, de asemenea, modernizarea terminalului de autostradă rulantă (RoLa), care va fi reconfigurat, și modernizarea fasciculului de cale ferată Boschetto la standardul european de 750 m. Investițiile în nodul feroviar includ, de asemenea, lucrări colaterale importante, în special din punctul de vedere al rețelei rutiere, rezultat al acordului dintre municipalitate și regiune, cum ar fi eliminarea a 5 treceri la nivel între terminalul Novara și nodul Vignale, de unde se desprind în principal liniile spre Domodossola și Simplon, și construirea unei legături rutiere pentru a conecta drumul național 229 al lacului Orta cu 32 Ticino, direct la nord de capitală.

Lucrările de infrastructură din întregul cvadrant nord-vestic sunt semnificative – unele deja finalizate, altele în curs de desfășurare, și cofinanțate de Elveția.