Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cel mai dinamic retailer autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice, Flanco a anunțat oficial achiziția a două noi proiecte de real estate destinate pentru deschiderea unor magazine de tip greenfield în Botoșani și Brașov.

Noile spații comerciale, cumpărate în ultimele șase luni, au o suprafață de 5.000 de metri pătrați fiecare și vor consolida prezența Flanco în aceste orașe.

„Începând din acest an, suntem interesați și de zona achizițiilor imobiliare, pentru a construi magazine Flanco de la zero, adaptate necesităților noastre și ale clienților care ne vizitează, dar și cerințelor de sustenabilitate”,

menționează Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail.

„Proiectele din Botoșani și Brașov sunt doar primele din această serie. Căutăm, în continuare, oportunități similare – fie terenuri, fie structuri comerciale existente, care pot fi modificate sau extinse.”

Retailerul urmărește să dezvolte magazine sub un nou concept inovator, focalizat pe eficiență operațională și energetică. De asemenea, vizează spații comerciale care au o suprafață de 1.500 metri pătrați pentru a include zone de depozitare, de prezentare a diverselor produse și spații dedicate testării tehnologiei. Construcția presupune la bază materiale durabile pentru a minimiza consumul de energie și emisiile de dioxid de carbon. În plus, magazinele vor beneficia de parcări, spații verzi ample și facilități pentru colectarea și reciclarea deșeurilor electrocasnice, evidențiind angajamentul pentru sustenabilitate.

„Vizăm achiziții similare de terenuri sau construcții cu destinație comercială în 20 de orașe medii și mari din țară. Prospectăm piața în căutare de proiecte imobiliare cu potențial. În paralel, ne continuăm strategia de extindere a rețelei în întreaga țară, urmărind să deschidem magazine noi în centrele comerciale care se renovează sau cele în curs de dezvoltare, în parcurile de retail și în zonele stradale cu potențial.”,

a completat Dragoș Sîrbu.

Flanco a alocat, anul trecut, cel mai mare buget de investiții din istoria companiei, depășind 30,5 milioane de lei, cu 70% direcționat către extinderea rețelei de magazine. Compania își menține, și în acest an, un buget de investiții, adaptându-l în funcție de oportunitățile pieței și sincronizându-l cu planurile generale de dezvoltare și sustenabilitate.

După un an plin de provocări, un nou raport Colliers prognozează că 2024 va fi începutul a trei ani transformativi pentru piața imobiliară comercială (CRE), aducând oportunități de creare de valoare pentru ocupanți și investitori.

Mai mulți experți Colliers, din cadrul echipei EMEA Occupier Services, au prezentat un raport”Engage, activate and accelerate performance: next generation real estate strategies”, menit să ofere îndrumări valoroase pentru ocupanții corporativi și părțile interesate din industrie cu privire la modul în care îşi pot maximiza performanța portofoliului lor imobiliar pentru a face față condițiilor de piață CRE, aflate într-o rapidă schimbare și a valorifica oportunitățile de investiții, angajamentele ESG și strategiile privind experiența la locul de muncă.

„Industria imobiliară comercială (CRE) încearcă să echilibreze considerente complexe și, uneori, opuse”,

a declarat Andrew Hallissey, director general executiv pentru Occupier Services, Colliers EMEA.

„De la cereri de flexibilitate, la noi reglementări și la revenirea unui mediu cu dobânzi ridicate, nu putem nega că aceste dinamici de funcționare reprezintă provocări semnificative pentru noi toți – dar și o oportunitate reală de a transforma modul în care ne desfășurăm cu toții activitatea în oportunități de a crea un mediu de valoare în 2024 și dincolo de această dată.”

Principalele oportunități de creare de valoare evidențiate de Colliers pe piața imobiliară comercială europeană

1. Creșterea impulsului de modernizare a stocului imobiliar existente pentru a sprijini angajamentele ESG și pentru a evita ca activele să devină blocate din cauza emisiilor ridicate de carbon.

2. Creșterea oportunităților de cumpărare pentru investitorii imobiliari și ocupanții corporativi care doresc să profite de randamentele mai mari, de bilanțurile puternice ale companiilor și de oportunitățile de piață în urma erodării valorilor activelor imobiliare în cursul lui 2023.

3. Mai multe companii care construiesc și încurajează reziliența întreprinderilor prin intermediul unui portofoliu imobiliar flexibil și al unei strategii flexibile privind locurile de muncă.

4. O continuare a reimaginării locului de muncă (fizic și virtual) ca o pârghie cheie pentru atragerea și păstrarea talentelor, care permit strategii de lucru hibride reflectând schimbările organizaționale și sociale continue.

5. Utilizarea transformatoare a datelor și a inteligenței artificiale pentru a adapta informații cu privire la ocuparea și utilizarea proprietăților imobiliare, strategia de investiții CRE și creșterea eficienței în mediul construit.