Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Recunoscându-și poziția strategică între Europa și Asia, Rusia intenționează să își sporească rolul de protagonist în transportul feroviar transcontinental. Ca urmare, la sfârșitul anului trecut, guvernul de la Moscova a aprobat planul de investiții al Căilor Ferate Ruse (RZD) pentru perioada 2021-2023, care însumează peste 22 de miliarde de euro. Cea mai mare sumă va merge către modernizarea rețelei de 85.000 de kilometri, cu o atenție deosebită pentru promovarea transportului de marfă. Mai mult, planul 2021-2023 reprezintă o continuare a programelor anterioare aflate deja în stadiu avansat de implementare. În special investițiile făcute de-a lungul coridorului Baikal-Amur și pe calea ferată transsiberiană au permis o dezvoltare exponențială a traficului de mărfuri între Moscova și Orientul Îndepărtat. Potrivit RZD, volumele de mărfuri transportate pe aceste conexiuni s-au dublat între 2012 și 2019.

Căile ferate ruse au adoptat o serie de măsuri pentru dezvoltarea infrastructurii în partea de est a țării și pentru eliminarea blocajelor din regiunea Trans-Baikal și din Extremul Orient, favorizând creșterea tranzitului până la 125 de milioane de tone de mărfuri în 2020 de-a lungul acestui coridor. Transportul intermodal între Europa și China prin Federația Rusă a depășit 500.000 TEU în 2020.