Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Una dintre firmele cele mai mari prezente la festival, Ionuț Prim Trans, are 28 de camioane și este din București. Datorită lui Ionuț Nițu, fan Mercedes-Benz, producătorul german a fost vizibil în competiție. Ionuț a adus 10 camioane la Alba Iulia, cel mai frumos fiind un Actros Euro 3 din 2001, cu 2,5 milioane de kilometri la bord, cu o pictură intitulată „Old School”, mergând pe ideea că firma reprezintă curentul al șoferilor „vechi”, atenți la camioanele pe care le conduc. Firma a avut 10 camioane prezente în competiție, toate cu un rulaj considerabil, cu cutii de viteze manual sau cu manetă PowerShift din prima generație.

„Pasiunea pentru camioane am moștenit-o de la tatăl meu, care a fost șofer de camion. Lui i-am dedicat acest camion. Pe lângă portretul lui, pictura reprezintă natura – verde sub cerul albastru – iar pe spate sunt doi cai, care duc cu gândul la cai putere. Interiorul a fost refăcut complet, păstrând aceleași culori ca exteriorul. Mașina are 2.500.000 km, în condițiile în care motorul este cel original, singurul înlocuit fiind radiatorul”, a spus Ionuț Nițu.

Transformările s-au făcut în decursul a doi ani și au costat aproximativ 17.000 de euro. Firma mai are o mașină în lucru, la București, pe argintiu, tot cu mulți kilometri la bord. „Cea mai nouă mașină este din 2011. Noi achiziționăm, doar cu bani cash, nu facem leasing. Avem garaj și ne facem întreținerea singuri, astfel că nu ne temem de mașinile vechi. Dimpotrivă! Avem doi mecanici, o dubă pentru asistență mobile și facem transporturi pe teritoriul României, astfel că putem interveni rapid în caz că apare vreo problemă.”

Însă Ionuț Nițu spune că rareori au probleme cu imobilizarea camioanelor, pentru că în fiecare săptămână fac o inspecție general a mașinilor, iar stocul de piese de schimb proprii e permanent alimentat. Chiar și cu aceste camioane frumoase și îngrijite, Ionuț Prim Trans nu găsește cu ușurință șoferi foarte buni, cei de „școală veche”, pricepuți și dedicați meseriei fiind din ce în ce mai rari.