Tranzit Aprilie 2020
Grupul Irizar şi-a extins expertiza tehnologică, iar acum oferă vehicule cu sisteme propulsie pe gaz natural comprimat (CNG) şi lichefiat (LNG), pe lângă motoarele convenţionale de ultimă generaţie, cele pe bio-combustibil, electrice sau hibride diesel-electric. Gama de vehicule pe gaz include autobuzele interurbane i4 şi i3le, de la 12 la 15 m lungime, cu propulsie pe CNG, şi autocarele i6 şi i6S, de la 12 la 15 m lungime, cu motorizare LNG, toate pe şasiu Scania.
Primul vehicul echipat cu noua tehnologie va fi un Irizar i4 clasa II, de 13 m, pe şasiu Scania K320 EB 4×2 E6D CNG. Acesta are integrate 4 rezervoare de gaz montate longitudinal, cu un volum total de 1.260 dm3 şi o capacitate de 240 de kg. Nu se modifică însă în niciun fel înălţimea salonului pasagerilor.
Noile propulsoare pe gaz asigură reducerea emisiilor de CO2 cu 20-25% faţă de motorizarea diesel; emisiile de oxizi de azot sunt reduse cu până la 60%, iar cele de particule, cu până la 98%. Pe lângă performanţele termice crescute comparativ cu motorina, motorizarea pe gaz permite o scădere a vibraţiilor şi a zgomotului cu 4-5 dB. Cel mai important, costurile de operare sunt reduse cu 35%, graţie preţului mai mic al gazului comparativ cu motorina.
Şoferul are un monitor de control pentru gaz, pentru a respecta toate protocoalele de securitate. Chiar şi cu o greutate suplimentară de 700 de kg la nivelul plafonului, vehiculele respectă regulamentele R66.02 (privind răsturnarea) şi 110 (privind protocoalele de siguranţă mecanică).
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit