Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou sprijin pentru orientările cuprinzătoare privind siguranța emise de un colectiv de organizații la sfârșitul anului trecut a fost primit prin aprobarea acestora de către Asociația Internațională de Transport Chimic (ICTA).

Bazându-se pe expertiza și experiența combinate în ceea ce privește circulația mărfurilor periculoase în întreaga lume, mai multe organizații comerciale globale – International Cargo Handling Coordination Association (ICHCA), International Vessel Owners Dangerous Goods Association (IVODGA), National Cargo Bureau (NCB) și World Shipping Council (WSC) – au publicat în comun o carte albă intitulată „Orientări de siguranță pentru instalațiile de depozitare și manipulare a mărfurilor periculoase” în decembrie anul trecut.

O serie de părți interesate influente din industrie au aprobat ulterior aceste orientări, iar acum Asociația Internațională de Transport Chimic (ICTA) poate fi adăugată pe listă. Richard Steele, directorul general al ICHCA, a salutat acest sprijin suplimentar. „Pentru a face o diferență reală în ceea ce privește standardele de siguranță în lanțurile de aprovizionare care includ materiale periculoase, este esențial să ajungem la toate părțile implicate și să creăm o masă critică de parteneri care gândesc la fel. Prin urmare, susținerea activității noastre de către o voce atât de autorizată precum ICTA este cu siguranță binevenită.”

Un element esențial al Cărții albe este o listă de verificare a depozitelor. Un instrument practic de gestionare, formatul listei de verificare este o completare semnificativă la celelalte elemente ale Cărții albe. Împărțită în 8 domenii funcționale cheie de operare, cele 14 pagini ale sale sunt concepute pentru a fi cuprinzătoare, dar ușor de digerat, ca un instrument de zi cu zi pentru menținerea vigilenței în materie de gestionare a siguranței.

În ceea ce o privește, ICTA consideră Cartea albă și eforturile de siguranță pe care le reprezintă ca fiind un pas înainte în îndrumarea operatorilor în vederea îmbunătățirii standardelor lor deja ridicate: “Lanțurile de aprovizionare cu produse chimice se bazează pe o interacțiune între diferiți actori pentru a livra mărfuri periculoase în condiții de siguranță în întreaga lume”, a comentat Douglas Leech, președintele Comitetului pentru transport și securitate al ICTA. „Distribuitorii de produse chimice cooperează îndeaproape cu companiile de logistică și de depozitare pentru ca acest lucru să se întâmple. Aceste orientări îi vor ajuta să prevină împreună incidentele din depozitele lor – menținând în siguranță lucrătorii, vecinii și mediul înconjurător.”

Așa cum explică ICHCA International (International Cargo Handling Coordination Association), o organizație non-profit dedicată creșterii siguranței, productivității și eficienței manipulării și transportului mărfurilor în întreaga lume, incendiile în care sunt implicate containere maritime și exploziile din porturi continuă să fie rezultatul ambalării necorespunzătoare și declarării greșite a bunurilor periculoase la trecerea lor prin lanțul logistic.

De aceea, recent a fost semnat un memorandum de către ICHCA și IVODGA (International Vessel Operators Dangerous Goods Association), ai cărei membri sunt transportatori maritimi din întreaga lume, pentru a realiza linii directoare clar definite și standarde, bazate pe ani îndelungați de experiență practică în manipularea mărfurilor periculoase, care să ducă la rezolvarea celor mai mari probleme ce afectează transportul ADR.

Richard Steele, CEO-ul ICHCA, declară că dezastrul din Beirut din august a fost un avertisment nedorit pentru toți cei implicați în transportul, depozitarea și distribuția de mărfuri periculoase, dar incidente mai mici ca proporție, și totuși care afectează viața și proprietatea, au loc foarte frecvent în supply chain. Iar colaborarea dintre cele două organisme le va preveni prin faptul că va aduce înțelegerea și aplicarea universală a măsurilor de siguranță a manipulării și stocării gamelor de produse cu potențial să cauzeze explozii, incendii și scurgeri de emisii de gaz.

La rândul său, Uffe V. Ernst Frederiksen, A.P. Moller – Maersk A/S, vicepreședinte IVODGA și consilier special în cadrul ICHCA, este de părere că această colaborare va duce rapid la rezultate pozitive în comunicarea clară și eficientă nu numai între membrii asociațiilor, ci și între toți actorii din supply chain care lucrează cu mărfuri periculoase.