Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O bandă de hoți români care furau mărfuri din camioane aflate în mers în Franța este în prezent judecată la Tribunalul Penal din Paris. Cei 21 de „road surfers” români (care lucrau în 2 echipe) sunt suspectați că au comis 11 furturi pe parcursul mai multor luni pe drumurile franceze, cu un prejudiciu de peste 3 milioane de euro. Pentru aceste fapte, ei riscă până la 7 ani de închisoare și o amendă de 100.000 de euro.

16 dintre hoți sunt prezenți în instanță, dar 5 lipsesc și fac obiectul unui mandat european de arestare. Dintre cei 16, 10 au fost arestați în flagrant delict în noiembrie 2019, în timp ce încercau să fure bunuri aparținând L’Oreal, iar 6 au fost arestați în Suedia și România.

Les Routiers detaliază modul lor de operare: se urcă pe capota unei mașini care circulă cu viteză pe autostradă, forțează ușile din spate ale unui camion, intră înăuntru pentru a fura marfa și pleacă fără să fie văzuți. Dar, înainte de aceasta, echipa se instala în apropierea unei zone în care erau grupate întreprinderi sau depozite. Echipa începea apoi să caute camioanele care transportau parfumuri, produse cosmetice sau chiar echipamente informatice, cum ar fi telefoane. Hoții notau numărul de înmatriculare pentru a obține informații despre destinația vehiculului. Echipa de jaf pleacă în mai multe vehicule, de obicei cinci.

Odată ce camionul se află pe autostradă, unul dintre vehicule este poziționat în fața lui pentru a-l încetini. Un altul, numit „vehicul de îmbarcare”, se află în spate. Un al treilea vehicul este așezat lângă camion pentru a împiedica pasagerii din mașinile de pe autostradă să vadă furtul.

Unul dintre membrii echipei iese prin plafonul mașinii de îmbarcare, urcă pe acoperiș și apoi pe capotă. Acesta este imobilizat cu un ham simplu atașat de unul dintre pasagerii vehiculului, după care forțează mecanismul de închidere a ușii camionului, uneori cu ajutorul unui dispozitiv de deconectare, și intră în remorcă.

De acolo, un alt vehicul este plasat în spatele camionului, acesta fiind transformat astfel încât să fie instalată o trapă pentru a arunca pachetele de mărfuri din camion. Bunurile sunt apoi recuperate în vehicul, iar marfa este trimisă în România prin intermediul unor transportatori complici sau vândută direct pe piețele din Franța.