Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

A fost lansat un nou serviciu pe Noul Drum al Mătăsii, care leagă portul estic Lianyungang de Uzbekistan via Kazahstan. Acesta marchează o etapă importantă în dezvoltarea portului chinezesc ca poartă de acces către Asia Centrală.

Primul tren a plecat sâmbătă, 13 august, mai exact din orașul Wuxi. De aici, s-a deplasat în portul Lianyungang, care este situat puțin mai la nord, în provincia Jiangsu. Trenul își va continua drumul spre Kazahstan și va face un ultim salt spre Uzbekistan, destinația sa finală.

Se estimează că transportul va dura aproape 20 de zile. În tren sunt încărcate peste 1.000 de bunuri, inclusiv aparate de uz casnic și piese auto cu un cost total de 4,4 milioane de dolari americani, destinate pieței uzbece. Dar serviciul funcționează și în direcția opusă, portul Lianyungang fiind o poartă de export către piețe precum Japonia și Singapore.

Portul Lianyungang este un port de pe coasta de est a Chinei, cu legături cu Asia Centrală, dar și cu Noul Drum al Mătăsii. Astăzi, este unul dintre primele 10 porturi din China și printre primele 30 din lume. Concurează cu porturile mai mari din Shanghai și porturile Qingdao, situate, de asemenea, pe coasta de est.

O nava electrica de marfa, cu o capacitate de incarcare de 1.000 de tone, a fost testata in sectiunea raului Yangtze din Changzhou, estul provinciei Jiangsu din China. Nava, alimentata cu baterii litiu-ion si cu supercapacitoare, ofera 1.458 kWh, echivalentul a 40 de masini electrice, potrivit sucursalei Jiangsu a retelei de Stat, care a participat la proiectarea navei. Nava, numita „Zhongtiandianyun 001”, are o autonomie de 50 km, dupa o incarcare de 2,5 ore, a declarat Li Yaohong, director de marketing al companiei.

Provincia Jiangsu a infiintat deja 4.918 puncte de incarcare in opt orase de-a lungul raului Yangtze. Instalatiile vor furniza aproximativ 57 de milioane kWh de energie in fiecare an, ceea ce va contribui la economisirea a peste 20.000 de tone de motorina, la reducerea emisiilor de oxinitrida cu peste 600 de tone si a dioxidului de sulf cu peste 200 de tone. Sectiunea Jiangsu a raului Yangtze este una dintre cele mai aglomerate cai navigabile din lume, punand ecologia locala sub mare presiune. Peste 90% dintre nave sunt pe motorina, o sursa majora de poluare in zona.