Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația armatorilor germani (VDR) vede un risc de siguranță tot mai mare pentru transportul maritim de la incendii aparute la mărfuri cu riscuri de incendii declarate incorect. „Îndemnăm ca această lacună de securitate să fie și ea închisă. Echipajul, nava și alte mărfuri nu trebuie puse în pericol de aceasta”, a precizat Ralf Nagel, membru executiv al consiliului de administratie VDR, marți la Hamburg. El se referea la un nou raport al asigurătorului Allianz AGCS privind siguranța navelor oceanice.

Potrivit acestui raport, 49 de nave mari s-au pierdut anul trecut, 10 dintre ele din cauza incendiilor sau a exploziilor produse la bord. În 2019 au fost înregistrate 40 de incendii pe nave mari care au pornit de la marfă. „Incendiile încep adesea în containere, uneori ca rezultat al declarațiilor incorecte de mărfuri periculoase, cum ar fi substanțele chimice și bateriile”, scriu experții pentru siguranța navelor. Numărul accidentelor navale a scăzut ușor la 2.703 în 2020. Comparativ cu ultimii 10 ani, numărul de accidente și pierderea totală a navelor a scăzut, însă siguranța ar crește mult mai mult dacă potențialul de indendiere al mărfurilor ar fi evaluat corect.