Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a zecea a raliului Dakar s-a desfășurat între Haradh și Shaybah, pe un traseu cu lungime totală de 624 km, din care 114 km de cursă specială și 510 km de legătură, dominat din nou de dunele din Empty Quarter (cea mai mare „mare de nisip“ din lume), unde piloții petrec anul acesta patru zile.

În competiția camioanelor, învingător în etapa a zecea a fost, pentru prima dată de când concurează la camioane, Pascal de Baar (Riwald Dakar Team), fost motociclist, la 22 de secunde de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 1’12” de Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco).

Liderul clasamentului general, Ales Loprais, s-a retras din competiție în urma unui accident care a dus la moartea unui spectator italian, astfel că acum pe primul loc este Janus van Kasteren, urmat la 22’41” de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 51’07” de Martin Macik (MM Technology). Începând de la locul al patrulea distanța față de lider este de peste două ore, deci în absența unui incident spectaculos – care nu este exclus la Dakar, după cum s-a văzut în etapa a zecea chiar în cazul liderului – podiumul pare deja conturat pe măsură ce ne apropiem de finalul Dakar 2023.

Etapa a opta a raliului Dakar, de la Al Duwadimi la Riyadh, a totalizat 822,94 km, din care 346 km de cursă specială și restul, traseu de legătură, fiind caracterizată de piste de pietriș în partea de început și de văi și lanțuri de dune spre final.

În competiția camioanelor, Martin Macik (MM Technology) obține a patra sa victorie din acest an, la 59 de secunde de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 3’34” de Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga), și se apropie mai mult de podium în clasamentul general, fiind acum la 47 de secunde de al treilea clasat.

Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco), învingătorul din etapa anterioară, s-a blocat aproximativ o jumătate de oră în prima parte a cursei, această pierdere de timp, aproape similară cu cea din cazul unei puncții a unei anvelope, contând mult în lupta pentru titlu, în condițiile unor diferențe atât de mici între primii patru clasați. Acest pilot olandez tânăr, în care Team De Rooy și-a pus toate speranțele, a fost la doar 15 minute în spatele cehului, Ales Loprais, și rămâne pe locul trei în clasamentul general, dar sigur optimismul său s-a mai redus.

Ales Loprais continuă să fie pe primul loc în clasamentul general după opt etape, la 16’17” de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 38’03” de Janus Van Kasteren. Iar al cincilea clasat este deja la peste o oră și 50 de minte de lider.

Între etapa a opta și a noua a fost ziua de pauză din acest an de la Dakar.