Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernatorul Tirolului de Sud va aduce în următoarele săptămâni conceptul de „autostrada Brenner digitalizată” guvernului de la Roma cu scopul de a selecta traficul prin aplicarea unor taxe diferențiate atât în ​​funcție de clasa de mediu a autovehiculelor, favorizându-le pe cele mai puțin poluante, cât și de numărul de camioane aflate în tranzit. Acesta este proiectul pe care Provincia Autonomă Bolzano vrea să-l prezinte guvernului.

Agenția de presă ICE relatează că președintele provinciei, Arno Kompatscher, a declarat că „taxa va fi calculată pe baza clasei ecologice a vehiculului. Cu cât emisiile sunt mai mari, cu atât este mai mare taxa și invers. În plus, taxa va fi mai mare dacă mai mulți șoferi de camioane folosesc autostrada într-o anumită zi. Pentru a evita aglomerația și, prin urmare, costuri mai mari, transportatorii vor putea apoi să aleagă în mod independent când să întreprindă călătoria și să o rezerve”.

Kompatscher a intervenit și la reînnoirea concesiunii, care a expirat în aprilie 2014, prevăzută de Decretul de infrastructură și care ar trebui să pună capăt actualei prelungiri. Legea prevede că provinciile Bolzano și Trento și regiunea Trentino-Alto Adige vor deține majoritatea companiei care va obține noua concesiune și că părțile minoritare vor fi alocate municipalităților de lângă A22, până la Modena. Prin urmare, va exista o structură de parteneriat public-privat sub formă de finanțare a proiectelor.

„Legea nu este un punct de sosire, ci un nou punct de plecare”, a explicat președintele provinciei Bolzano, anunțând că „în calitate de acționari publici, împreună cu ceilalți acționari, vom acorda cesiunea oficială companiei. Autobrennero să pregătească un proiect care să fie înaintat Guvernului”, a declarat Kompatscher.” Alături de lucrările de infrastructură necesare pe viitor de la noii concesionari, intenționăm să implementăm proiecte ulterioare, sub Partidul Verzilor, din cel de-al doilea PNRR, care vizează digitalizarea, asigurând tranziția ecologică pentru a gestiona mai bine fluxurile de trafic și reduce numărul de accidente rutiere”.

Potrivit guvernatorului Tirolului, transportatorii ar fi de acord cu ideea, deși sunt oarecum reținuți. „Dacă proiectul este aprobat odată cu reatribuirea concesiunii, atunci este considerat un mandat guvernamental”, a spus Kompatscher. Măsurile luate de statul Tirol cu ​​degajarea blocajelor sunt „măsuri de urgență”, susținute de Tirolul de Sud în mod solidar. 

Parteneriatul public privat este o alternativă la licitația normală de concesiune și este gestionat de Ministerele Transporturilor și Infrastructurii din Italia și cel al Mediului. În prima fază, compania Autostrada del Brennero își va prezenta oferta, ulterior și alți candidați o vor putea prezenta pe a lor. În cazul în care propunerea câștigătoare este mai bună decât cea a autostrăzii Brenner, aceasta din urmă își poate exercita un drept de prim refuz, obținând concesiunea în aceleași condiții ca și proiectul câștigător din licitație. Deși nu este clar de ce alți concurenți ar trebui să participe într-o astfel de situație, Provincia Bolzano susține că „avantajele parteneriatului public-privat, care se adaugă posibilității de licitație sau de atribuire a concesiunii către o A22 (in-house) în întregime publică, sunt cele ale calendarului rapid de atribuire a concesiunii multianuale (minimum 30 de ani), funcționarea imediată a societății concesionare, controlul confirmat în mâinile autorităților locale, deschiderea către investiții pe autostradă în transport rutier sau intermodal. În plus, nu ar fi o simplă concesiune de autostradă, ci implementarea unui proiect integrat de mobilitate”.