Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sursedin cadrul terminalului de containere MCT din portul Gioia Tauro, relatate de presa calabreză, afirmă că aproximativ 600 de containere care ar fi trebuit să fie expediate în Ucraina, ale cărei porturi sunt închise din cauza invaziei rusești, s-au oprit la cheiurile portului. Sursele nu clarifică acest lucru, dar este probabil că aceste containere să fi trebuit să fie încărcate pe nava de containere MSC Shirley, care operează pe ruta către portul ucrainean Chornomorsk, care domină Marea Neagră la mică distanță de Odessa.

Nava a sosit în portul de escală Calabria în noaptea de 24-25 februarie, venind din portul turcesc Asyaport, iar în prezent este acostată (conform sondajelor Vasselfinder). Înainte de război, portul Gioia Tauro avea o legătură săptămânală cu porturile ucrainene.

Într-o articol din 24 februarie, MSC a comunicat clienților că a oprit nu numai serviciile din și pentru Ucraina, ci și rezervările. Portacontainerul MSC Jessenia R, care naviga spre Odessa, a fost deviat și în prezent se află ancorat în portul românesc Constanța, unde a sosit la sfârșitul după-amiezii zilei de 24 februarie, venind de la Asyaport. MSC adaugă că implementează schimbări operaționale pentru a utiliza și alte porturi din Marea Neagră, iar Constanța ar putea fi unul dintre ele.

În ceea ce privește containerele care urmează să fie expediate în Ucraina, MSC spune că “analizează cea mai bună modalitate de a gestiona încărcătura în tranzit către Ucraina, care în prezent se află în porturile din Marea Neagră și Marea Mediterană. Vom comunica direct clienților toate detaliile relevante cu privire la alte situații neprevăzute și vom încerca să tratăm cu atenție transporturile de mărfuri refrigerate și congelate în containere frigorifice”, adăugând că “zonele de stivuire din hub-urile din regiune sunt deja foarte pline și ne așteptăm ca impactul situației din Ucraina să prezinte noi provocări, pe lângă întreruperile actuale din lanțul global de aprovizionare”. Compania subliniază că menține serviciile către Rusia.

În 24 de ore, porturile ucrainene au fost golite de numeroase nave, iar o serie de vrachiere par să fie ancorate. Singura navă de containere care apare acostată la Odesa este Joseph Schulte a companiei chineze Cosco, care are o capacitate de 9.400 de TEU, angajată în serviciul dintre Asia și Marea Neagră. De asemenea, compania germană HHLA a anunțat închiderea terminalului de containere pe care îl operează în portul ucrainean.