Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piteșteanul Ion Adrian Sandu a fost declarat Mecanicul Anului 2022 la competiția cu același nume, cel mai popular concurs din sectorul reparațiilor auto din România! Evenimentul a avut loc vineri, la Nord Events Center by Globalworth din București. Peste 100 de alți participanți, din cei 1.500 înscriși, la toate cele 4 secțiuni, mecanică, diagnoză, vulcanizare și vopsitorie auto, au concurat în cadrul aceluiași eveniment și au dat tot ce au avut mai bun pentru a câștiga premiile puse la bătaie de organizatorul evenimentului, AD Auto Total.

Ion Sandu Adrian, 53 ani, Pitești, marele câștigător: „A fost un concurs palpitant, nu mă așteptam să ajung aici. E a treia oară când particip și prima oară când ajung în finală. Lucrez în industrie de mulți ani, dar diagnosticare auto fac din 2003. Dacă ar fi să dau un sfat tinerilor din breaslă, ar fi să studieze mult și apoi să deschidă capota mașinii, să facă ei o defecțiune și apoi să încerce s-o repare. E o meserie care cere multă ambiție și atenție la detalii.” a declarat câștigătorul. Ion Sandu Adrian a triumfat la secțiunea Diagnoză auto, și a plecat acasă cu marele premiu al concursului, un Citroen C3.  

Gabriel Zane, Director de Marketing AD Auto Total: „Unde ne sunt meseriașii? Iată că îi găsiți în toate colțurile țării, de la Suraia, până la Ulmeni, de la electricianul care a început în fabrică și și-a dedicat întreaga viață meseriei, la absolventul care abia întră în domeniu cu sete de învățare. Am avut ocazia să aducem pe scena concursului Mecanicul Anului oameni extrem bine pregătiți. Profesioniști în adevăratul sens al cuvântului, cu experiență de viață sau tineri pasionați și extrem de talentați, colegi de industrie care învață cu plăcere unul de la celălalt. Doi dintre câștigători, la secțiunea Mecanică și Vulcanizare, sunt foarte tineri, 24 și 26 de ani. Noi credem că România are meseriași pe care putem conta și pe care trebuie să-i respectăm, pentru că performanțele lor se traduc în siguranța noastră în trafic. AD AUTO TOTAL, lider al pieței de distribuție de piese auto în România, îi susține de peste 25 de ani pe acei profesioniști care-și practică meseria la superlativ.”

Anul acesta, concursul Mecanicul Anului a fost structurat în 4 categorii: diagnoză, mecanică, vulcanizare și (în premieră) vopsitorie auto! La probele preliminare s-au înscris peste 1500 de profesioniști din service-uri auto din toată România.

Petru Zuga (24 ani, Cugir), câștigătorul secțiunii de vulcanizare auto: „Mă bucur mult c-am participat, am avut o groază de emoții! Fac vulcanizare doar de anul trecut. Am terminat tot anul trecut Facultatea de Autovehicule Rutiere, la Brașov, iar acum sunt la Master și în viitor vreau să-mi deschid propriul service auto.”

Hunor Bege (26 ani, Harghita), câștigătorul secțiunii de mecanică auto: „Fac meseria asta de mult timp, tatăl meu are un service din ‘94 și am crescut între automobile. De la el am învățat să fiu precis și să nu dau din mâna mea ce nu aș prelua eu în calitate de client.”  

Viorel Diaconescu (41 ani, Olt), câștigătorul secțiunii de vopsitorie auto: „Pentru mine e ceva WOW să fiu câștigător în fața a câtorva sute de oameni și aplaudat, deoarece sunt un om simplu. A fost o experiență unică și sper să mai am parte de astfel de experiențe. Sunt vopsitor de 22 de ani, am început de la 0. La 19 ani a trebuit să bat din ușă-n ușă să mă angajez să câștig un ban. Voiam să mă fac mecanic auto, dar service-ul la care m-am dus nu aveau post liber decât pentru vopsitor auto. E o meserie care nu va dispărea niciodată, pentru că mașinile cum se vopsesc acum se vor vopsi și peste 10 ani.” 

Câștigătorii de la secțiunea Mecanică și Vopsitorie au primit un cec în valoare de 2.000 de euro, iar câștigătorul la secțiunea de Vulcanizare a primit un cec în valoare de 1.000 de euro.  Mecanicul Anului 2022 este un eveniment susținut de Bosch, Castrol, Hengst (DIAMOND partners), Valvoline (Platinum partner), Ate, Texa (Gold Partner).

Au început înscrierile pentru cea mai populară competiție profesională din sectorul reparațiilor auto din România: Mecanicul Anului. Finala ediției 2022 are loc pe 12 noiembrie la GlobalWorth Tower în București. Marele premiu este o mașină Citroen C3, la care se adaugă premii în bani, cursuri de calificare sau alte surprize. Competiția se adresează oricărui pasionat de mecanică în vârstă de peste 18 ani. Preselecțiile se desfășoară la nivel național, iar  înscrierile pentru etapa preliminară sunt deschise până pe 30 octombrie. 

Olimpiada industriei de reparații auto: Un mecanic auto care rezolvă orice motor, pentru orice model de mașină în maxim 20 de minute? Un diagnostician auto care poate identifica și remedia orice problemă ar avea computerul de bord?

Bătălia „geniilor în salopetă”, ajunsă anul acesta la a 11-a ediție, a fost creată pentru a demonstra României rigurozitatea și perseverența din care e făurit un campion. Peste 14.000 de mecanici, vulcanizatori și diagnosticieni auto din toată țara au participat la edițiile anterioare ale concursului. Gala finală s-a ținut, rând pe rând, la București, Cluj-Napoca și Brașov. Competiția se adresează oricărui pasionat de mecanică în vârstă de peste 18 ani. 

Gabriel Zane, Director Marketing AD Auto Total: „Dacă Ford Model T, prima mașină produsă în masă in istoria automobilelor, avea 43 de piese, o mașină normală are azi în jur de aproximativ 30.000 de piese și componente, și poate ajunge și până la 90.000. Ce vreau să realizăm cu toții este că profesioniștii care lucrează în service-urile multimarcă au nevoie de un nivel imens de cunoștințe, care trebuie permanent actualizate”. 

Ionuț Ion, trainer Academia Auto, membru al juriului: „Primele avioane aveau un card de memorie de 416 kb. O Dacie Logan are azi 4 calculatoare cu o memorie de 4GB fiecare, de 10.000 de ori mai mult; un BMW seria 5 are aproape 100 de calculatoare. Diagnoza a evoluat într-un ritm amețitor. La mecanică, au apărut multe SDV-uri, folosești scule speciale, reglajele se fac cu aparate, sistemele sunt mult mai complexe. Vulcanizarea se raportează acum la componente electronice, iar vopsitoria auto este locul unde mașina ta stă cel mai mult timp în service – e un serviciu ajuns la stadiul de artă’’.

„Mulți șoferi se plâng de calitatea serviciilor din service-urile auto, dar gândiți-vă cât de repede se schimbă ecosistemul auto: dezvoltarea tehnologică accelerată, electrificarea motorizărilor, conectivitatea, autonomia, digitalizarea, toate reprezintă transformări fundamentale. Noi credem că România are meseriași pe care putem conta și pe care trebuie să-i respectăm, care zi de zi se întrec pe ei înșiși. Performanțele lor se traduc în siguranța noastră, a tuturor, în trafic. Pentru noi, concursul Mecanicul Anului este mai mult decât o simplă competiție: AD Auto Total, lider al pieței de distribuție de piese auto în România, îi susține de peste 25 de ani pe acei profesioniști care-și practică meseria la superlativ” adaugă Gabriel Zane.  

Ciprian Tăbăcaru, câștigător Mecanicul Anului  2021, secțiunea Diagnoză: „Ai nevoie de răbdare, dorința de cunoaștere și dorința de reușită ca să fii un diagnostician auto bun: meseria asta presupune verificarea parametrilor în care funcționează componentele sistemului mașinii, citirea valorilor reale și compararea cu cele nominale. Eu eram conștient de nivelul meu și înainte să particip la competiție – îl simțeam în clienții care se reîntorceau în service mulțumiți. Competiția Mecanicul Anului a venit ca o confirmare, dar cu toate astea, simt că încă mai sunt foarte multe de învățat. Sursele mele de învățare au fost la început liceul auto, a urmat facultatea, iar apoi am început să particip la cursuri de formare, care sunt cele mai eficiente, continuând cu cărți de specialitate, documentații tehnice și internet.” 

Cum se desfășoară competiția: în această ediție, cei interesați se pot înscrie secțiunile mecanică, diagnoză, vopsitorie sau vulcanizare.  Până pe 30 octombrie inclusiv, aspiranții la marele titlu sunt așteptați pe site-ul www.mecaniculanului.ro pentru a rezolva un test grilă preliminar.  

Vopsitorie: cei mai buni 5 participanți se vor califica în a 2-a etapă, care se va desfășura pe data de 4 noiembrie într-un service auto și constă într-o probă practică de identificare și remediere a unei probleme apărute în procesul de vopsire. Cei mai buni 2 concurenți se califică în finală.  

După testul grilă, cei mai bine cotați 50 mecanici, 50 diagnosticieni și 2 vulcanizatori trec direct în semifinală, care va avea loc în București, pe 12 noiembrie. Finala e un spectacol live: la mecanică auto, ultimii 2 concurenți rămași în cursă au de executat, succesiv, o operațiune mecanică, în maxim 20 de minute. Cel care urmează procedura corectă și obține timpul cel mai bun câștigă un premiu în valoare de 2.000 de euro. La diagnoză, 10 semifinaliști trec printr-o probă de tipul „Știi și Câștigi” (proba pupitrelor), unde cel care are cel mai rapid răspuns corect merge mai departe. Ultimii doi rămași în cursă își vor testa limitele într-o întrecere tensionată: 2 mașini identice pe scenă, cu aceeași defecțiune, pe care trebuie s-o repare în 30 de minute!