Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz Trucks a primit premii importante pentru campania sa de marketing dedicată camionului electric cu baterii eActros pentru transport pe distanțe lungi. Videoclipul „The Sound of Tomorrow“, compus exclusiv pentru eActros LongHaul, care include și sunete reale ale vehiculului, a impresionat juriul atât la renumita competiție Art Directors Club (ADC) 2023 pentru realizări în comunicare și design, cât și la competiția Best of Business to Business (BoB), organizată de Asociația Federală a Cluburilor de Marketing.
Reamintim că eActros LongHaul a fost prezentat pentru prima dată ca prototip la IAA Transportation 2022, are o autonomie de aproximativ 500 km fără încărcare intermediară și ar urma să intre în producția de serie în 2024 ca eActros 600.

„The Sound of Tomorrow“ este disponibil aici:

Conceptul Mercedes-Benz eActros Long include trei pachete de baterii dezvoltate împreună cu CATL, care oferă o capacitate totală instalată de peste 600 kWh, iar cele două motoare electrice, integrate într-o axă nouă electrică, generează o putere continuă de 400 kW și o putere de vârf de peste 600 kW, oferind un cuplu maxim mult mai mare decât motorul diesel încă de la început.

Autonomia poate atinge 500 km în funcţie de greutatea transportată, de temperatură sau de condiţiile de vreme în general.

Greutatea bateriilor aduce o penalitate de 2-3 t în planul sarcinii utile faţă de diesel, dar vehiculele electrice grele pot depăşi greutatea totală admisă cu 2 t, adică pot avea în ansamblu 42 t, datorită derogării europene adoptate şi de legislaţia germană.

Bateriile eActros LongHaul utilizează tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fier (LFP), care permite o mai bună folosire a energiei stocate şi o durată de viață lungă. Cu bateriile actuale (NMC) nu se poate utiliza mai mult de 70-75% din energia instalată fără să nu se pună în pericol durata de viaţă a bateriei. Tehnologia LFP are dezavantajul că nu oferă o densitate la fel de mare a energiei stocate, însă utilizarea aproape a întregii cantităţi de energie stocată în celule o face preferată pentru o autonomie sporită. Bateriile modelului de serie eActros LongHaul pot fi încărcate de la 20% la 80% în mai puţin de 30 de minute la o stație de încărcare cu o putere de aproximativ un megawatt. La încărcătorul CCS2, de 400 KW, timpul de încărcare de la 20 la 80% este de 45-60 de minute. Chiar dacă nu au dorit să dezvăluie timpul exact de încărcare a bateriei eActros cu staţiile de încărcare rapidă MCS (1 MW), reprezentanţii Mercedes-Benz Trucks au spus că au avut în vedere ca şoferii de camion să poată încărca la capacitate în pauza obligatorie de 45 de minute pe care trebuie să o ia zilnic între două perioade de condus.

Deasupra primei baterii se găseşte unitatea de încărcare, care funcţionează pentru CCS2 de 400 kW. Pe lângă acesta, în acelaşi loc se poate monta ulterior şi încărcătorul de 1 MW pentru care va fi nevoie de o priză suplimentară, pentru că are alt standard.

Bateriile sunt montate vertical în direcţia de condus, astfel că nu rămâne loc deloc în partea de mijloc. Din acest motiv, motoarele şi cutia de viteză sunt montate direct pe axa spate. Diferenţialul este în continuare mecanic.

Furnizorul de baterii a garantat durata de viaţă de 10 ani pentru LFP chiar şi în cazul în care se apelează doar la încărcarea rapidă. Momentan eActros 300/400 vor fi livrate cu baterii NMC, însă pentru anumite aplicaţii precum construcţiile se poate oferi LFP.