La volanul noilor Actros sau Arocs cu Multimedia Cockpit interactiv, oricine va fi la un click distanta de o retea inovatoare si complet conectata intre autovehicule, soferi si logistica: o imagine de ansamblu a tuturor aplicatiilor instalate poate fi accesata apasand butonul „Connect”, aflat pe ecranul principal al panoului de bord cu ecran tactil.
Companiile de transport pot folosi Mercedes-Benz Truck App Portal pentru a beneficia de oportunitatile de conectare disponibile si pentru a-si echipa camioanele cu aplicatii ce maximizeaza eficienta si confortul. Mercedes-Benz Truck App Portal dispune de trei tipuri de aplicatii: aplicatii in-house ale Daimler, precum Mercedes-Benz Trucks si Fleetboard, aplicatii ale furnizorilor, precum cele pentru gestionarea digitala a proceselor sau a cererilor de transport, respectiv aplicatii dezvoltate de clienti. Folosind aceste aplicatii, camionul poate fi integrat intr-o maniera eficienta in procesele digitale ale companiei de transport. Scopul este de a usura viata de zi cu zi a soferilor, dispecerilor si managerilor de flote, arata Mercedes-Benz Truck intr-un comunicat.
Noile Actros si Arocs beneficiaza acum de o platforma deschisa pentru utilizarea aplicatiilor. Astfel, clientul nu achizitioneaza doar un camion cu Multimedia Cockpit interactiv, ci si cerintele tehnice neceare pentru a instala diverse aplicatii. Portalul poate fi folosit pentru intreaga flota a clientului, inclusiv pentru modele de la alti producatori. Pana de curand, pentru a putea folosi sistemele de gestiune a flotei sau a comenzilor, era necesara instalarea de hardware si software suplimentare in cabina. Prin introducerea Mercedes-Benz Truck App Portal, clientii sunt incurajati sa isi dezvolte propriile aplicatii sau sa foloseasca aplicatii deja existente, precum Fleetboard, pe care sa le integreze in camion. Astfel, companiile de transport pot sa isi personalizeze gama de aplicatii in functie de nevoi si sa instaleze actualizari de software in mod regulat.
Nu doar clientii, ci si partenerii si dezvoltatorii de aplicatii pot furniza aplicatii utile pentru Mercedes-Benz Truck App Portal, mai arata sursa citata. Exista o gama larga de optiuni: de exemplu, aplicatii care asista soferul cu privire la siguranta incarcaturii, in procesarea documentatiei de transport sau la finalizarea formarii profesionale prevazute prin lege, nu intr-o sala de curs, ci chiar din confortul camionului, in timpul pauzelor. In cadrul Developer Portal, partenerii si dezvoltatorii interesati vor gasi informatii despre cum pot propune o aplicatie.
Portalul de aplicatii Mercedes-Benz Truck functioneaza cu ajutorul sistemului de operare Android. Intrucat producatorul autovehiculului este responsabil pentru gestionarea unei astfel de platforme, toate aplicatiile fac obiectul unei verificari de securitate de catre expertii Daimler, inainte ca acestea sa devina disponibile.
Pentru noile Actros si Arocs, Truck Data Center – un modul de retea de dimensiunea unui A5 – este „inima” Fleetboard si, mai mult, baza pentru solutii suplimentare de conectivitate. Truck Data Center primeste datele de la senzori, camere si unitati de control din camion si le analizeaza pentru diferite aplicatii.
In acelasi timp, reprezinta interfata pentru toate serviciile de retea externe: modulul functioneaza asemeneni smartphone-urilor, bazandu-se pe semnale Bluetooth sau 4G pentru a comunica cu infrastructura, cu alte autovehicule si cu alti participanti la procesul logistic.
Truck Data Center nu constituie doar baza pentru numeroasele servicii Fleetboard, ci si pentru Mercedes-Benz Uptime, serviciul pentru cresterea disponibilitatii vehiculului. Mercedes-Benz Uptime combina conectivitatea inteligenta a autovehiculelor cu asistenta permanenta oferita clientilor, fiind un produs de servicii inovator.
Telediagnoza complet automata de la Mercedes-Benz Uptime monitorizeaza continuu, in timp real, starea sistemelor camionului. Datele sunt interpretate, sunt identificate starile critice si recomandate actiunile necesare. Clientului i se ofera imediat o solutie individuala, corelata cu ruta de deplasare si statusul autovehiculului.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit